جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله علاقه بند

حوزه/ آیت الله علاقه بند گفت: هرکس باید در هر پست و مقامی که خدمت می کند، دقیق به وظیفه خود واقف باشد و دقیقاً مطابق با شرح وظیفه خود خدمت کند که همان مصداق تقواست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله سید محمدعلی علاقه بند در دیدار مسئولان قضایی دادگستری و اعضای سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد، گفت: هرکس باید در هر پست و مقامی که خدمت می کند، دقیق به وظیفه خود واقف باشد و دقیقاً مطابق با شرح وظیفه خود خدمت کند که همان مصداق تقواست.

این استاد حوزه، غفلت را موجب خسران انسان دانست و افزود: یک بُعد غفلت یعنی عدم تدبر در آیات، نشانه ها و نعمات الهی، که اگر این تدبر حتی در غذا خوردن هم باشد هرگز انسان به سمت لقمه حرام نخواهد رفت.

وی اخلاص و توحید را مبنای ایمان ذکر کرد و اظهار داشت: اگر اخلاص و توحید بر کار و عمل انسان حاکم باشد، هرگز خلاف واقع نمی گوید، منطقی حرف می زند و حرف منطقی می تواند مبنای استدلال و برهان قرار گیرد.

آیت الله علاقه بند با بیان اینکه اخلاص و توحید، همه ی کار انسان را در مسیر صحیح و درست قرار می دهد، گفت: کسی که آمورش بر مبنای اخلاص و توحید شکل گرفته است، در نعمت های خدا تأمل می کند، یاد فقرا خواهد بود و مطابق قرآن و عترت سخن خواهد گفت.

وی، سلامتی را در سلامتیِ روح، روان و سلامتی قلب و دل ذکر کرد و افزود: عافیت انسان چیزی غیر از سلامتی ظاهری است، اگر انسان سلامتی دل و قلب داشت و در امور خود به رضایت خدا و امام زمان(عج) نظر داشت به عافیت رسیده است.

این استاد اخلاق در بخش دیگری از سخنان خود بر اصلاح ذات البین تأکید کرد و ابراز داشت: اصلاح ذات البین مسئله بسیار مهمی است که مورد تأکید قرآن است و خداوند برای مصلحین اجری عظیم را در نظر گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت دقت در مسئله شهود و اخذ شهادت در محاکم قضایی، تصریح کرد: شرط شهادت در محکمه، عدالت است و باید قبل از اخذ شهادت شهود، در مورد عدالت او تحقیق گردد.

آیت الله علاقه بند عنوان کرد: بهتر است قبل از اخذ شهادت از شهود، راجع به مسئله و آثار مترتب بر آن برای شهود توضیحاتی ارائه گردد و قید شود شهادت به معنای دیدن مستقیم مسئله است و نقل قول از دیگران به عنوان شهادت پذیرفته نیست.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha