جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت ‌آیت الله علوی گرگانی بر لزوم تلاش هرچه بیشتر اساتید در زمینه برگزاری جلسات اخلاقی در میان طلاب تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌ الله علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اساتید بسیجی و نخبگان حوزوی با ذکر این مطلب که اساس کار حوزه بر دوش شما است گفتند: طلاب به خصوص نخبگان طلاب مسؤولیت سنگینی برعهده دارند.

ایشان افزودند: این طلاب باید در مسیر پیشبرد اهداف نظام، مرجعیت و رهبری گام‌های جدی بردارند؛ فعالیت های مستمر در کنار برگزاری مذاکرات و جلسات مفید است تا راهکارهای مفید را از دل همین جلسات استخراج کنیم.

معظم له بیان کردند: این امر سبب می شود تا دشمن بفهمد که با یکدیگر هستیم؛ باید در نظر داشته باشیم که استاد حوزه بودن نعمت کوچکی نیست و هر کسی که در این کسوت است باید قدردان این نعمت باشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: طلاب باید در کنارک تدریس دروس اخلاق را نیز به شکل جدی پیگیری کنند؛ تذکر استاد بر دل شاگردان می‌نشیند و بر آنها اثر دارد و سبب می‌­شود طلبه در سنگر بیدار باشد.

ایشان اظهارکردند: همه طلاب باید قدر این فرصت خدمت به اسلام  را بدانند زیرا هر کس اسلام را زنده کند بین او و پیامبران فاصله ها کاهش پیدا می‌کند؛  منصب شما در مرتبه والا قرار دارد و اگر بتوانید حق آن را ادا کنید؛ به پاداش الهی نیز خواهید رسید.

معظم له بیان کردند: یکی از مهمترین وظایف اساتید حوزه راهنمایی طلاب است زیرا اگر درس اخلاق در حوزه قوی شود پیشرفت‌­های فراوانی به همراه دارد.

ایشان در پایان گفتند: یکی از نکات بسیاری مهمی که در علم آموزی مطرح است آن است که برخی از علوم برکت خود را نشان می‌­دهد، بنابراین باید به دنبال علومی بروید که منفعت آن به جامعه برسد و اعتقادات، فقه و فقاهت و سپس سنت را برای طلاب تبیین کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha