جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 دیدار مشاور و نماینده شیخ زکزاکی با معاون پژوهشگاه مطالعات تقریبی

حوزه/ شیعه نیجریه بیشتر متأثر از امام خمینی (ره) است. لازم است مجمع جهانی تقریب ضمن ارتباط با همه فرقه های اسلامی در نیجریه به تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) برای مردم مسلمان نیجریه بپردازد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام ابوالحسینی معاون پژوهشگاه مطالعات تقریبی در دیدار شیخ محمد مصطفی لنکرانه مشاور و نماینده شیخ زکزاکی در شمال نیجریه که در قم برگزار شد، با اشاره به دو محور اساسی برای طرح مباحث تقریبی اظهار داشت: قرآن و محبت اهل بیت (ع) دو محور اساسی برای طرح مباحث تقریبی بین مسلمانان نیجریه است.

وی افزود: پژوهشگاه مطالعات تقریبی برای هر گونه ارتباط و همکاری پژوهشی و ایجاد تفاهم با علما و موسسات علمی در شمال نیجریه آمادگی دارد و امیدواریم ضمن افزایش ارتباط های پژوهشی شاهد اتحاد مسلمانان در شمال نیجریه باشیم.

در ادامه شیخ محمد مصطفی لنکرانه با اشاره به شرایط نیجریه اظهار داشت:  فرقه تروریستی بوکوحرام حملات زیادی به منطقه شمال نیجریه داشته است؛ اما  بخش مسلمان نشین که امیر آن از پیروان اهل بیت (ع) است در امنیت کامل است.

وی افزود: گاهی دیده می شود افرادی در آنجا ادعای نبوت یا ادعای پیش گویی دارند و برخی به نادرستی به این افراد عنوان خدا می دهند که این موضوع صحیح نیست.

لنکرانه با اشاره به جمعیت دویست میلیونی نیجریه گفت: شصت درصد از جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند که از این جمعیت ، بیست درصد از  پیروان اهل بیت علیهم السلام هستند.رئیس جمهور و رئیس مجلس نیجریه مسلمان و نخست وزیر این کشور مسیحی است.

مشاور شیخ زکزاکی در ادامه درباره فعالیت های مورد انتظار تقریبی در این کشور تاکید کرد: شیعه نیجریه بیشتر متأثر از امام خمینی (ره) است. لازم است مجمع جهانی تقریب ضمن ارتباط با همه فرقه های اسلامی در نیجریه به تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) برای مردم مسلمان نیجریه بپردازد.

وی گفت: مجمع جهانی تقریب باید ارتباطش را با همه گروه های اسلامی و مسئولان بلند پایه مسلمان برقرار کند تا با این ارتباطات گشایشی در شرایط مسلمانان این کشور حاصل شود.

شیخ محمد مصطفی لنکرانه در پایان افزود: اصولاً مبنای مسلمانان این کشور محبت اهل بیت (ع) بوده است. اگر بتوانیم با کمک مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی این فضا را به همان فضای قبلی برگردانیم می توان به آینده امیدوار بود.

 

۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha