جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پژوهش

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه موفقیت طلاب در گرو تحمل سختی‌ها به دست می‌آید، گفت: پژوهش و تحقیق در حل معضلات جامعه نقشی اساسی دارد.

حجت‌الاسلام سید مصطفی ابراهیمی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که «صدای گردش قلم‌های دانشمندان، صدای قدم‌های مجاهدان و صدای چرخ نخ‌ریسی زنان پاک‌دامن صدایی است که حجاب‌ها را پاره و به پیشگاه با عظمت خدا می‌رسد».

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: بر اساس این روایت می‌توان به سه عنصر چاپخانه، توپخانه و کارخانه به‌ عنوان عناصر مطلوب در تمدن سازی اسلامی و الهی مورد اهتمام قرار داد.

وی افزود: برگزاری دو دوره جشنواره علامه حلی در استان، برگزاری همایش مؤسس صالح، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های پژوهشی متعدد در مدارس علمیه استان، ساماندهی و تحقیقات کلامی طلاب، شناسایی استعدادهای برتر آموزشی و پژوهشی و حمایت از آن‌ها از شاخص‌ترین فعالیت‌های معاونت پژوهش است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های تولید مجلات علمی در تمام مدارس علمیه استان، تشکیل برنامه‌های پژوهشی گفتگو محور، نظیر نشست‌های علمی، کرسی‌های آزاداندیشی و گفتگوهای آزاد علمی، تأسیس و تقویت کانون‌های علمی و تأسیس انجمن‌های علمی کلام اسلامی از برنامه‌های آینده این معاونت است.

وی اظهار کرد: توجه به امور پژوهشی، بسترسازی و ارائه راهکار جهت نهادینه کردن امور پژوهشی، امری ضروری است

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین افزود: پیروزی در گرو تحمل سختی‌ها به دست می‌آید و هیچ فرد محقق و پژوهشگری در آسایش و سهولت موفقیتی کسب نکرده است.

وی تصریح کرد: پژوهش و تحقیق باید در حل معضلات جامعه نقشی اساسی و تعیین‌کننده داشته باشد، زیرا تحقیق نیز برای حل مشکلات جامعه به سازماندهی نیاز دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha