پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از حوزه های علمیه به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار این انقلاب و نظام دینی خروجی این خاستگاه ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه قائمشهر، حوزه های علمیه را مراکز رشد و گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه دانست و گفت: حوزه های علمیه محل تربیت و پرورش عالمانی است که تعالی جامعه دینی بر عهده آنها است.

وی با بیان این که حوزه علمیه عقبه اسلامی بودن نظام است، افزود: در شرایطی که همه دشمنان برای ضربه زدن به اصل اسلام و انقلاب هم قسم شده اند، رسالت حوزه های علمیه در حراست از دین و انقلاب بیش از هر زمان دیگری است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از حوزه های علمیه به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی یاد کرد و بیان داشت: امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار این انقلاب و نظام دینی خروجی این خاستگاه ارزشمند است.   

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که حوزه علمیه داعیه دار تمدن اسلامی است، افزود: نظام اسلامی با حوزه تعریف می شود و در چنین تعریفی نظام اسلامی مدیون حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که نظام برای اسلامی بودن نیازمند پشتیبانی حوزه علمیه دارد، بیان داشت: اگر میان حوزه و نظام فاصله ایجاد شود به طور حتم نظام اسلامی از اهداف خود فاصله خواهد گرفت که این همان خواست دشمنان است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از حوزه های علمیه به عنوان یکی از مهم ترین سرمایه های انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان این که این مراکز دینی علیرغم این که کمترین وابستگی را به نظام دارند اما بیشتر کارکرد را تاکنون برای انقلاب و نظام داشته اند، خاطرنشان کرد: امروز میزان توجه دولت به مراکز حوزوی یک دهم دانشگاه ها هم نیست.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که میزان کارکرد حوزه های علمیه در مقابل دیگر مراکز علمی کشور به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: میزان پاسخگویی مراکز حوزوی به بخش های مختلف کشور بسیار پررنگ تر از دیگر مراکز علمی و آموزشی کشور است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن در تلاش است با جنگ فرهنگي جوانان را از دامن اسلام و اهل بيت(ع) دور کند، گفت: خط مقدم دفاع در اين جبهه طلاب و روحانيون حوزه های علمیه هستند.

حجت الاسلام طبرسی افزود: حوزه‌هاي علميه بايد بتوانند فردي عالم، باسواد، باتقوا و دين فهم به دور از افراط و تفريط ها تربيت كنند تا بتواند اشاعه دهنده و سفير فرهنگ ناب ديني در عرصه داخلي و فراملي باشد.

وي تصريح كرد: حوزه‌هاي علميه بعد از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي در عرصه داخلي و فراملي پيشرفت‌هاي روزافزون و چشم‌گيري داشته‌اند و گام‌هاي مثبتي در توليد محتواي دینی در مراكز حوزوي برداشته شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران خاطرنشان كرد: حوزه‌هاي علميه بتواند عالمي تربيت كند كه در كنار علمي كه مي‌آموزد دين را خوب بفهمد و به‌صورت شايسته آن را تبليغ و ترويج كند و این بهترين موفقيت براي حوزه‌هاي علميه است.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر بهبود کیفیت آموزشی حوزه های علمیه، لزوم تربیت طلبه در تراز تمدن اسلامی را یادآور شد و تصریح کرد: درک صحیح از دین و تربیت طلبه در راستای این تعریف رسالت اصلی حوزه های علمیه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha