جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

حوزه/ حجت الاسلام خوبانی، با بیان این که بهترین، سالم ترین و نزدیک ترین راه برای رسیدن به کمال و مقام بندگی کامل خداوند راه طلبگی است، گفت: باید با نیتی الهی به تحصیل علم و عمل صالح بپردازیم تا سعادتمند شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد خوبانی، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه قائمشهر با بیان این که بهترین، سالم ترین و نزدیک ترین راه برای رسیدن به کمال و مقام بندگی کامل خداوند راه طلبگی است، افزود: باید با نیتی الهی به تحصیل علم و عمل صالح بپردازیم تا سعادتمند شویم.

وی با اشاره به این که علما و بزرگان حوزه همواره بر توجه به مباحث اخلاقی تاکید داشته و دارند، خاطرنشان کرد: سیره علمی و اخلاقی مراجع تقلید و فقهای دینی ما بهترین الگو برای طلاب جوان است.

مدیر مدرسه علمیه قائمشهر با بیان این که امروز طلاب باید تلاش کنند تا شاگردی مکتب امام صادق(ع) را به خوبی انجام دهند، تصریح کرد: ارتقای طلاب در مباحث علمی و اخلاقی یکی از مهم ترین راه‌های شاگردی آن حضرت است.

وی با مهم ارزیابی کردن شأن و منزلت جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی بر رعایت اصول رفتاری و اخلاقی طلاب در جامعه تأکید کرد و گفت: طلاب باید در حفظ و حراست از امانتی که در اختیار دارند نهایت تلاش را انجام دهند.

وی با بیان این که یک طلبه در ابتدا باید با راه و مسیر طلبگی و همچنین مشکلات این جایگاه آشنا شود، افزود: اگر یک طلبه با مسیری که در پیش دارد به خوبی آشنایی پیدا کند، به حتم بهتر می تواند تصمیم بگیرد.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که طلاب باید به مباحث اخلاقی توجه ویژه ای داشته باشند، افزود: آموزش و اخلاق دو بال برای حوزه است و موفقیت علمی حوزه در توجه ویژه به اخلاق و مباحث تهذیبی است.

وی با بیان این که مباحث اخلاقی از همان آغاز شکل گیری حوزه همواره مورد توجه بزرگان حوزه بوده است، افزود: علما و اساتید حوزه باید در کنار آموزش عملی سجایای اخلاقی به طلاب، آنها را از نصایح زبانی خود نیز بهره مند کنند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که طلاب باید علما و بزرگان را الگوی خود قرار دهند، گفت: اگر این بزرگواران در زندگی خود موفق شدند به سبب آن است که در فعالیت های خود از انگیزه برخوردار بودند.

حجت الاسلام خوبانی با تاکید براین که طلاب جوان باید سیره علمی و اخلاقی علما و فقهای دینی را به خوبی مطالعه کنند تا مسیر صحیح را انتخاب کنند، بیان داشت: نصایح و پندهای علمای بزرگ شیعه همچون چراغی ارزنده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید براین که طلاب باید معنویت را در زندگی و فعالیت های روزانه خود وارد کنند، ادامه داد: سربازی حضرت ولی عصر(عج) افتخاری است که نصیب هر انسانی نمی شود، پس باید با رعایت آداب و شرایط این سربازی، فرمانده خود را راضی و خشنود نگاه داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت مباحث قرآنی در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: توجه به مفاهیم قرآنی از سوی طلاب در مسیر رشد و تقویت بنیه علمی آنها بسیار اثرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید بر این که قرآن باید در همه اعماق جان طلاب نفوذ کند، گفت: متأسفانه امروز مباحث قرآنی آن طور که شایسته است در حوزه علمیه مورد توجه قرار نمی گیرد که باید از مهجوریت خارج شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha