شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم فراهم سازی زمینه های جذب هر چه بیشتر نسل جوان برای حضور در نماز جمعه تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به انتصاب حجت الاسلام حاج علی اکبری به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ابراز داشت: نماز جمعه به تعبیر زیبا و حکیمانه مقام معظم رهبری قرارگاه فرهنگی شهر و استان است و باید نگاه به آن با توجه به اهمیتی که دارد در این سطح باشد.

وی با اشاره به این که تلاش ها در دوره جدید شورای سیاست گذاری ائمه جمعه باید ناظر به فعالیت های تاثیرگذار فرهنگی و به خصوص جذب هر چه بیشتر نسل جوان به نماز جمعه باشد، گفت: خطبای نماز جمعه در سراسر کشور باید بیشتر در مورد مسایل و مشکلات جوانان صحبت کنند که قطعاً این روش می تواند به جذب بیشتر مردم و جوانان به نماز جمعه کمک کند.

قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) اضافه کرد: علاوه بر این ها می بایست در نماز جمعه باید به نیازهای فکری و اندیشه ای جوانان پاسخ داده شود چه آن که به خصوص در دوره و زمانه کنونی، دشمن با همه ابزارهای خود به دنبال انحراف در میان نسل جوان است و امامان جمعه به عنوان فرماندهان قرارگاه فرهنگی در این باره وظیفه و رسالت سنگینی برعهده دارند.

وی با بیان این که نماز جمعه هم جنبه عبادی دارد و هم جنبه سیاسی و اجتماعی اظهار داشت: چنانچه نماز جمعه به شکل مطلوب یعنی با توجه به رشد عقلانی جوانان و احساسات و عواطف آنها برگزار گردد، قطعا جوانان به صورت پرشور در نمازهای جمعه شرکت نموده و در فعالیت های جنبی آن نیز مشارکت می کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha