جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به راه اندازی دو حوزه مسجد محور در هر استانی، گفت: این طرح به‌تازگی ارائه شده و آزمایشی است و ان‌شاءالله نتایج آن را در طولانی مدت پیگیری می‌کنیم که اگر مثبت بود، به‌طور گسترده در سطح کشور اجرایی کنیم.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی،  امروز در جمع معاونین تبلیغ مدارس علمیه استان یزد با اشاره به اینکه معاونین تبلیغ استان‌ها اُمنای منطقه خود هستند، اظهار داشت: در هر شهرستانی به‌طور متوسط 10 نفر مبلغ فعال هستند که اگر فعالیتشان خوب باشد حقیقتاً بهره‌وری از زحمات مبلغان گاهی به دو یا سه برابر هم افزایش می‌یابد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور خاطر نشان کرد: این افزایش بهره‌وری شروطی دارد که مهم‌ترین آن حساسیت معاون محترم تبلیغ در هر شهرستان است.

وی با بیان اینکه باید به  مقدار روز حضور مبلغ در محل تبلیغ دقت داشته باشید، گفت: افرادی که نسبت به حضور مبلغین در شهرستان‌ها یا روستاها گزارش می‌دهند باید در اعلام تعداد روزهای فعالیت آن مبلغ دقت بسیار داشته باشند تا خدایی نکرده موجب تضییع بیت‌المال نشود و بدانید در اینجا استنباط نیز جایز نیست و این امر خلاف شرع و قانون است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی افزود: نظارت بر کار مبلغین، نظارت و راهنمایی به‌جا می‌تواند افزایش فعالیت‌های مُبلغ را همراه داشته باشد و باید انتظار از مُبلغ را در مناطق مختلف به فرد توضیح داد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه ازدواج را مهم‌ترین مسئله کشور در این برهه حساس دانست و گفت: بسیاری از جوانان در فضای مجازی دنبال تصاویر نامناسب و نامشروع هستند که اگر امر ازدواج که بسیار مقدس است و در دین اسلام نیز به آن سفارش شده انجام گیرد، فرد به خودی خود از فضاهای نامناسب دور می‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی دو حوزه مسجد محور در هر استانی، اضافه کرد: این طرح به‌تازگی ارائه شده و آزمایشی است و ان‌شاءالله نتایج آن را در طولانی مدت پیگیری می‌کنیم که اگر مثبت بود، به‌طور گسترده در سطح کشور اجرایی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی اخلاق روحانیت را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: باید دید که روحانیون در برخورد با مردم چگونه است و اگر مشکلی در ارتباط با مردم داشت تذکر داده شود و به‌گونه‌ای برای مخاطبین در سنین مختلف برنامه‌ریزی کند که هدایت دینی جامعه افزایش یابد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: جلسات معاونین در هر استان برگزار شود و دوستان تجربه معاونت تبلیغ در هر شهرستان را به یکدیگر منتقل کنند، این انتقال بسیار تأثیرگذار و مفید است.

وی با اشاره به اینکه قدرت تأمین مبلغین در محلات نیز می‌تواند مثبت باشد، گفت: اگر بشود کاری کرد که مردم مُبلغ را تأمین کند می‌تواند کاری شایسته در امر تبلیغ باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی با بیان اینکه بسیاری از مبلغین مدارس می‌توانند مبلغ امین نیز باشند، افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی برای روحانیون و طلاب می‌توانیم شاهد حضور فعال آن‌ها در مدارس باشیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha