جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نصیرایی

حوزه/مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲هزار و۱۰۰نفر متقاضی ورود به مدارس علمیه در استان بودند، گفت: در حال حاضر مقدمات رشته تخصصی تبلیغ و مدرسه تخصصی تبلیغ در سطح ۳ فراهم شده است و‌ امید است سال آینده در قاین راه اندازی شود.

حجت الاسلام مجید نصیرایی در گفت وگو با خبرنگار حوزه در بیرجند، با بیان اینکه در بحث پذیرش حوزه، سال گذشته بیش از 2 هزار و 100 نفر متقاضی ورود به مدارس علمیه در سطح استان بودند، اظهار داشت: از این تعداد تنها 600 نفر پذیرش شدند و مابقی  به دلیل نبود زیر ساخت ها پذیرش نشدند.

وی افزود: در بحث زیر ساخت ها به دلیل فاصله بین آنچه که هستیم و باید باشیم، باید تلاش کنیم چرا که در خراسان جنوبی مدارسی وجود دارند که در مکان های موقت و استیجاری هستند.

مدیر حوزه  علمیه خراسان جنوبی ضمن بیان اینکه اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید هم صنعت، هم فرهنگ، اعتقاد و ایمان باهم رشد کند، اظهار کرد: در حوزه رایزنی هایی شده است و امید است در حوزه علمیه زیر ساخت های لازم فراهم شود.

حجت الاسلام نصیرایی افزود: در حال حاضر مقدمات رشته تخصصی تبلیغ و مدرسه تخصصی تبلیغ در سطح 3 فراهم شده است و‌ امید است سال آینده در قاین راه اندازی شود.

وی در پایان گفت: برای ارتقا سطح علمی و آموزش حوزه ها باید به سرعت بحث ارتقا سطوح آموزشی را دنبال کنیم. همچنین سطح 3 علمی در مدارس خواهران در بیرجند وجود دارد و در صورت فراهم شدن مقدمات، سطح 3 را در شهرستان های قاین، فردوس و طبس نیز راه اندازی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha