جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعید شیری

معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) گفت: در سال جاری از میان پژوهش های طلاب این مدرسه ۱۰۰ مقاله و پایان نامه به جشنواره علامه حلی ارسال شد که نشانه گسترده حضور طلاب همدانی در عرصه پژوهش است.

حجت الاسلام سعید شیری معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در همدان با اشاره به ضرورت پژوهش محوری در حوزه ها علمیه، گفت: مسأله پژوهش در مدارس علمیه باید با جدیّت و برنامه ای منسجم پیگیری شود.

وی ادامه داد: طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) موظف اند که در پایان هر ترم یک مقاله پژوهشی تنظیم و به دفتر این معاونت ارایه دهند و تا کنون بالغ بر ۲۰۰مقاله برای ارزیابی ارایه شده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) گفت: در سال جاری از میان پژوهش های طلاب این مدرسه ۱۰۰ مقاله و پایان نامه به جشنواره علامه حلی ارسال کرده این نشانه گستره حضور طلاب همدانی در عرصه پژوهش و جشنواره علامه حلی است.

وی در ادامه افزود: از دیگر فعالیت های معاونت پژوهش مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) می توان به برگزاری روش تحقیق به مدت ۲۴ ساعت برای طلاب و همچنین برگزاری آموزش های لازم برای استفاده از نرم افزار های پژوهشی همانند نرم افزار نور اشاره کرد.

حجت الاسلام شیری گفت: یکی از فعالیت های مهم در مدارس علمیه به ویژه مدارس علمیه سطح دو برگزاری کرسی های آزاد اندیشی موثر در بین طلاب است.

وی در ادامه گفت: مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) در هفته پژوهش نشست آزاد اندیشی اقتصاد مقاومتی را با حضور ۲۵۰ طلبه و مناظره علمی حجت الاسلام هاشمی و پرفسور مهرگان را برگزار کرده است.

وی در پایان گفت: از دیگر برنامه های معاونت پژوهش این مدرسه هماهنگی و برگزاری جلسه وحدت حوزه و دانشگاه که امسال در دانشگاه بوعلی سینای همدان با حضور مدیر، معاونان و اساتید حوزه علمیه همدان برگزار شد است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha