جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام جعفر رحمانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: دشمنان اسلام دندان تیز کرده اند تا شرف ملی و مذهبی ملت مسلمان را از ناحیه اصلی‌ترین و مؤثرترین رکن جامعه یعنی زنان و ترویج بی حجابی و بی عفتی، نابود کنند.

حجت‌الاسلام جعفر رحمانی در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان اظهار کرد: ظلمی که در رژیم طاغوتی پهلوی به جایگاه زن می شد کمتر از ظلم زمان جاهلیت نبود و تنها تفاوت آن این بود که در رژیم طاغوت با شعار عوام‌ فریبانه آزادی برای زن، او را از هویّت اصلی و نعمت خدادادی واقعی دور کرده و به قید فساد اخلاقی، برهنگی و کالای تجاری کشانده بود.

این پژوهشگر دینی در ادامه با بیان اینکه نباید حجاب را منافی اصل آزادی دانست، افزود: برخی حجاب را سبب سلب حق آزادی عنوان کرده اند، اما آنها غافل هستند که حجاب در اسلام یک وظیفه‌ای است که بر عهده زن نهاده شده تا هم به جایگاه زن و هم به جامعه  آسیبی وارد نشود.

وی تصریح کرد: اسلام دستور داده که زن در برخورد و معاشرت با مردان نامحرم باید کیفیت خاصی را در لباس پوشیدن رعایت کند. این وظیفه نه از ناحیه مرد بر او تحمیل شده و نه چیزی است که با حیثیت، کرامت حقوق طبیعی او منافات داشته باشد.

این کارشناس دینی  افزود: اینکه اسلام زن یا مرد را مقید کرده است که در معاشرت روش خاصی را اتخاذ کنند و به گونه ای رفتار کنند که آرامش دیگران را برهم نزنند و تعادل اخلاقی از بین نرود، نباید این مطلب را زندانی کردن، اسارت یا بردگی نامید.

وی تأکید کرد: خوشبختانه در این روزگار تاریک و سیاه بانوان و دختران فراوانی هستند که چهره خود را از نگاه‌ های هوس‌ آلود و افکار شیطانی دور می کنند. بانوانی هستند که در استمرار بر حجاب از هیج استهزاء و تمسخری ابایی نداشته، چرا که آنان به این جمله «حجاب عزت است نه اسارت» اعتقاد قلبی داشته و دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha