سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
وقف

حوزه/رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد از ثبت وقف برای اسکان طلاب جوان توسط بانوی واقف خیراندیش بجنوردی خبر داد.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: بانوی واقف خیراندیش بجنوردی برای اسکان طلاب جوان در این شهرستان قطعه زمینی را وقف کرد.

وی افزود: واقف خیراندیش طاهره محمدی یک قطعه زمین 145 متر مربعی در محله ملکش بجنورد را برای ساخت فاطمیه در طبقه اول و خانه مسکونی در طبقه فوقانی به منظور استفاده رایگان طلاب جوان و با مدیریت حوزه علمیه وقف کرد.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به اینکه علاوه بر این وقف، 2 وقف جدید دیگر نیز به ثبت رسیده است، گفت: این سه وقف جدید با نیت ساخت موکب اصحاب خراسانی، حوزه علمیه و مسجد در بجنورد ثبت شده است.

وی اظهار داشت: واقف خیراندیش محمد حسین پناهی سه دانگ از 6 دانگ زمین زراعی در تخته ارکان بجنورد را به مساحت 20هزار و 524 مترمربع برای برپایی موکب «اصحاب خراسانی» در اربعین حسینی، امور مذهبی، فرهنگی و خدماتی وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد تصریح کرد: همچنین واقف خیراندیش حمیرا سجادی یک قطعه زمین یک هکتاری را در روستای قره باشلوی بجنورد با نیت هزینه جاری، عمرانی و فرهنگی مسجد روستا وقف کرد.

وی ارزش ریالی این سه وقف جدید را 2 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:  وقف‌های جدید باید با تشویق هرچه بیشتر مردم و فرهنگ‌سازی میان آنان منطبق با نیازهای روز جامعه باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha