جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، مجهز شدن به اطلاعات روز و برخورداری از محتوای دینی و علمی را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: مبلغان باید بتوانند خود را به فناوری های نوین تبلیغی مجهز کنند.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از مازندران با اشاره به این که جنگ و دفاع امروز اعتقادی است، گفت: اعتقاد و باورهای ملی و دینی مردم کشور ما مهم ترین عامل مخالفت نظام سلطه با نظام دینی است.

وی با بیان این که مبلغان دینی در تاریخ همواره در خط مقدم دفاع از ارزش های دینی قرار داشته است، افزود: در دهه های اخیر عالمان دین بدون هیچ چشم داشتی جان و مال خود را در طلب اخلاص قرار دادند و برای گسترش اسلام حقیقی صرف کردند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مبلغان دین در دفاع از اسلام ناب سابقه‌ای طولانی دارند، گفت: روحانیت آگاه شیعه در طول تاریخ همواره از شریعت محمدی در برابر افکار انحرافی محافظت کرده و جنگ تحمیلی نیز جلوه ای دیگر از حضور روحانیت در این راستا بود.

وی از مبلغان به عنوان مهم‌ترین قشر برای بیان احکام دین مبین اسلام در جامعه یاد کرد و با بیان این که امروز تبلیغات دینی باید با تأثیر‌گذاری مناسب همراه باشد، تصریح کرد: تبلیغ احکام دینی باید همراه تأثیر مناسب در مخاطب همراه باشد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه امروز با شبهات دینی و اعتقادی بسیار زیادی در سطح جامعه روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: مبلغان دینی باید با جهاد علمی پاسخگوی شبهات مطرح شده از سوی دشمنان باشند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود مجهز شدن به اطلاعات روز و برخورداری از محتوای دینی و علمی را بسیار ضروری عنوان کرد و افزود: مبلغان باید بتوانند خود را به فناوری های نوین تبلیغی مجهز کنند.

حجت الاسلام صادقی همچنین با بیان این که تجهیز مبلغان به امکانات نرم‌افزاری عامل تأثیرگذاری تبلیغ خواهد بود، تصریح کرد: مبلغان باید تلاش کنند آموزه‌های دینی را طبق مقتضیات زمان و مکان با هم تطبیق دهند.

وی با تأکید براین که هنر تبلیغ به کار‌گرفتن شیوه‌های مؤثر و اجتناب از شیوه‌های نادرست در انتقال پیام های تبلیغی است، ادامه داد: برگزاری دوره های آموزش تخصصی مبلغان را با این شیوه های تبلیغی آشنا خواهد کرد.

حجت الاسلام صادقی با بيان اين که در جهان امروز، بحران‌هاي فرهنگي درصدد تهي كردن انسان از معنويت است، اذعان داشت: تبليغ دين و ارزش‌هاي نشأت گرفته‌ از آن به جهت مقابله‌ با اين بحران‌ها ضرورت ويژه‌اي پيدا مي‌كند.

وي با اشاره به اينکه انبياء و اولياي الهي با تبليغ دين و ارزش‌هاي ديني هدايت و سعادت انسان را به ارمغان آورده‌اند، تصريح کرد: در عصر خاتميت اقتضا مي‌كند كه اين جايگاه رفيع انبياي الهي حفظ و در جهت تبليغ دين و دعوت مردم اقدام شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از مهم‏ترين عوامل موفقيت در تبليغ ديني، آگاهي و توانايي لازم ‏در بيان مسائل و موضوعات اسلامي دانست و بيان داشت: اگر مبلغ ديني بدون علم و آگاهي از مطلبي در کرسي خطابه بحث ‏کند و پيرامون آن سخن ‏گويد، به دين و ارزش کلام و شخصيت‏ خود آسيب ‏مي ‏رساند.

حجت الاسلام صادقی، متناسب نبودن ابزار و شيوه هاي تبليغ را يک آسيب جدي دانست و تأکيد کرد: مبلغان دینی باید با حفظ ارکان اصلی تبليغ نظیر منبر و خطابه، براي جذب بيشتر جوانان و نوجوانان از ابزارهاي جديد نيز بهره مند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha