جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نواب

حوزه/ درحال حاضر شاهد آسیب های جدی در بحث اجتماعی هستیم و هنر می تواند در این عرصه نقش ایفاء کند. اگر فقه هنر مشخص باشد به عنوان کلید می تواند در اختیار نظام و انقلاب قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  نواب پیش از ظهر  امروز در نشست خبری  که باموضوع برگزاری دومین همایش ملی فقه و هنر که در مدرسه اسلامی فقه و هنر در قم برگزار شد  افزود: این مدرسه دارای وظائف مشخصی است از جمله آن بررسی مسائل فقه و هنر و تربیت دانش پژوهان در هر دو عرصه است.

مدیر مدرسه اسلامی هنر با بیان اینکه قبل از هنر مدرن، هنر و شریعت دریک شریعت بودند و حوزه مامن هنرهای اسلامی بوده گفت: متأسفانه در دوره ای بین فقیهان و هنرمندان سوء تفاهم هایی ایجاد شده و همین سوء تفهاهم موجب جدای شد.

وی با بیان اینکه  این سوء تفاهم را با گفت و گو و هم اندیشی پیرامونی به راحتی می توان از بین برد ولی تا کنون این گفت وگو نبوده است، افزود: در این همایش به دنبال ارتقاء سطح هم فکری و گفت وگوها بین صاحبان دواندیشه هنرمندان و فقیهان هستیم.

مدیر مدرسه اسلامی  هنر با بیان اینکه یکی از مسائل مهم بحث سیاسی در هنر است و در بحث هنر، مباحث سیاسی اثرگذار است، گفت: در کشور ما فقه شیعه در هنر با انجام سیاست گذاری خاص می تواند، اثرگذار باشد.

حجت الاسلام نواب با بیان اینکه تا موضوعات فقه و هنر مشخص نشده باشد، نمی توان سیاست گذاری و قانون گذاری کرد، افزود: نوشتن هر سند بالادستی لازم است در مباحث فقهی باب هنر مشخص شود.

مدیر مدرسه اسلامی هنر با بیان اینکه در فقه، باب های زیادی در مورد هنر داریم و از جمله آن انواع موسیقی است، گفت: درحال حاضر شاهد آسیب های جدی در بحث اجتماعی هستیم و هنر می تواند در این عرصه نقش ایفاء کند. اگر فقه هنر مشخص باشد به عنوان کلید می تواند در اختیار نظام و انقلاب قرار گیرد.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha