جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نخستین هم‌اندیشی مدیران و نمایندگان دفتر موقوفات و منابع پایدار مدارس علمیه استان خوزستان

حوزه/ نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران دفتر موقوفات و منابع پایدار مدارس علمیه خوزستان در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نخستین هم‌اندیشی مدیران و نمایندگان دفتر موقوفات و منابع پایدار مدارس علمیه استان خوزستان، با حضور حجج السلام و المسلمین آبادی پیشه، مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار، مصطفوی مدیر موقوفات، ذوالفقاری، مسئول جذب و منابع پایدار حوزه‌های علمیه کشور و بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در مسجد اعظم کلان‌شهر اهواز برگزار شد.

در این نشست که با هدف احیاء و جذب منابع پایدار و همچنین بررسی ایجاد وقف از نظر علمی در سطح استان خوزستان برگزار شد، مدیران مدارس علمیه با وظایف و راهکاری عملی نسبت به حفظ و ایجاد موقوفات جدید آشنا شدند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در ابتدای این نشست، با بیان اینکه منابع مالی حوزه‌های علمیه در عدم وابستگی به بودجه‌های دولتی است، گفت: راه حوزه، وابسته به ذات اقدس الهی و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و بنا بر شرع مقدس اسلام از وجوهات، موقوفات و خیرات مردم در راستای خدمت به مکتب تشیع بهره می‌برد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین آبادی پیشه، مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه، با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه همواره بر پایه وجوهات شرعی و خیرات مردم به جامعه خدمت کرده است، اظهارداشت: از دوران قبل انقلاب تا به امروز حوزه‌های علمیه کمترین وابستگی را به دولت‌ها را داشته و علما هیچ‌گاه برای کمک به سوی سردمداران و حاکمان نمی‌رفتند.

مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه نظام اسلامی برآمده از حوزه است، گفت: وظیفه دولت‌ها کمک به حوزه است اما این کمک‌ها نباید در امور جاری مدارس علمیه خللی وارد کند.

لازم به ذکر است، در پایان این همایش، مدیران مدارس علمیه به بیان انتقادات، نظرات و پیشنهاد‌های خود در خصوص منابع پایدار و نحوه احیای موقوفات حوزوی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha