چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
علم و عمل

حوزه/ مسئول اداره بررسي و حراست حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه علم باید همراه با عمل باشد، گفت: امیدواریم خداوند به ما علم همراه عمل عنایت کند، چرا که علم بدون عمل فایده و اثری ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام علی مقدادی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه امام خميني بجنورد اظهار داشت: مشکل اساسی جامعه امروز در اینجاست که اهل علم زیاد است؛ اما اهل عمل کم و اینکه عالم بسیار داریم؛ ولی عالم با عمل کم داریم.

وی با تاکید بر اینکه علم باید همراه با عمل باشد، افزود: امیدواریم خداوند به ما علم همراه عمل عنایت کند؛ چراکه علم بدون عمل فایده و اثری ندارد.

حجت الاسلام مقدادی خطاب به طلاب حاضر گفت: خدا را شکر که شما در اول راه هستید و باید به آنچه می دانید عمل کنید و اگر به آنچه می دانیم عمل کنیم مدرسه و محله مان و جایی که کار فرهنگی می کنیم بسیار تاثیر خوب و مثمر ثمری دارد.

وی با بیان اینکه اگر طلبه مودب به آداب الهی باشد خیلی از مسائل امروز که بعنوان مسائل جدی مطرح است دیگر مطرح نخواهد بود، اظهار داشت: ما سرباز امام زمان (عج) هستیم، بنابراین باید مطیع امر مولایمان باشیم و نباید هر حرفی را بزنیم و هر کاری انجام دهیم، چرا که خداوند متعال فرموده است «هر کاری که می خواهید انجام دهید ولی بدانید که خدا، رسولش و مومنان هم می بینند وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ».
مسئول اداره بررسي و حراست حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: بدا به حال آنانکه وقتی پرونده هایشان را می گیرند سرافکنده اند؛ چرا بعضی ها گناهان را به راحتی انجام می دهند.

وی گفت: ما طلبه هستیم و طلبگی این اقتضائات را ندارد، بنابراین باید در اعمال رفتارمان تجدید نظری داشته باشیم چرا که زمان در گذر است. 
حجت الاسلام مقدادی با بیان اینکه باید در مطالبی که می نویسید انصاف و بی تأثیری از دیگران را مد نظر داشته باشید، خاطرنشان کرد: هیچکس معصوم نیست ولی با پیشنهاد سازنده می توانیم مشکلات را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha