شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام صفی خانی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین گفت: کارشناسان و فعالان قرآنی ‌باید وظیفه خود را در زمینه بصیرت‌ افزایی انجام دهند و تلاش کنند این جامعه در مسیر روشنی و انتخاب هدفمند با نگرش قرآنی جای بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام موسی صفی خانی عصر امروز در جمع طلاب و فعالین قرآنی مدرسه علمیه التفاتیه به اهمیت وانس با این کتاب آسمانی اشاره کرد و گفت:  قرآن، منبع اصلی دین است و پیامبر اکرم(ص) قرائت قرآن را حتی در سخت ترین شرایط سفارش می کرد.

وی ادامه داد: مشکلات امت اسلامی از جایی شروع شد که بین قرآن و اهل بیت پیامبر(ص) فرق گذاشتند و به هر دو تمسک جویی نکردند.

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: حفظ و قرائت قرآن سیره رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است، «فضه» کنیز حضرت زهرا(س) پس از پایان خدمتش به آن بانوی اسلام، مدت 20 سال عمر کرد و در این مدت به همه سوالها با آیات قرآن جواب می داد.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) در جنگی، پرچم علمدار را به فردی که هیکل تنومندی نداشت بخاطر انس بیشتر با قرآن سپرد، پس قرآن عامل محبوبیت و پیشرفت در نزد خداوند است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: قرآن كتابی است كه بايد جايگاه آن در جامعه به خوبی شناخته شود.

وی افزود: قرآن كلام وحی و چراغ راهنمای بشر در زندگی دنيا و آخرت است؛ قرآن، کلام حق، اعجاز حضرت محمد مصطفی (ص)  و سرمایه معنوی مسلمانان است و همان گونه که امام خمینی(ره) فرمود: «اگر قرآن نبود، باب معرفة اللّه بسته بود الی الابد.» قرآن، بهترین وسیله شناخت خداوند است.

حجت الاسلام صفی خانی بیان داشت: قرآن، سخن آرامش بخش الهی در گستره هستی است ،و منبع تمام دانش های بشری است، و این کتابی است که انسان را از خاک به افلاک می رساند و روح آدمی را به عالم قدس و ملکوت می برد؛ ولی ما از این ودیعه الهی، به شایستگی استفاده نمی کنیم.

وی اظهار کرد: قرآن جاذبه ای دارد که فطرت های پاک حتی غیرمسلمان را جذب می کند آنچنان که ارنست رنان، دانشمند غیرمسلمان فرانسوی بر آن صحه گذاشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha