چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسافر آبان

حوزه/ کتاب «مسافر آبان» که به زندگی و خاطرات دانشجو و جوانترین شهید مدافع حرم، سید مصطفی موسوی می پردازد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، کتاب «مسافر آبان» که به زندگی و خاطرات دانشجو و جوانترین شهید مدافع حرم، سید مصطفی موسوی می پردازد، در هفت فصل، خاطرات اعضای خانواده، خویشاوندان، دوستان، معلمان مدرسه، همسایگان و همرزمان از زندگی و فعالیت های این شهید می آید و کتاب با تصاویر دوره های مختلف زندگی شهید به پایان می رسد.

* برشی از کتاب
1. با آگاهی کامل در راه دفاع از حرمین آل‌الله(ع) قدم برداشت. به من گفت: هرکاری کنی، من می‌خواهم بروم و بعد از آن به عراق و یمن و درنهایت به کرانۀ باختری می‌روم. در برنامه‌ریزی‌هایش هدفش نابودی اسرائیل بود. چیزی نمی‌توانست مانعش شود. دوست داشت که محل شهادتش کرانۀ باختری باشد.

2. هرچیزی را باور نمی‌کرد و اعتقاد و ایمانش به همه‌چیز، با تفکر و اندیشه بود. بدون دلیل و برهان کاری انجام نمی‌داد. خوبی یا بدی هرکس یا هرچیز باید به او اثبات می‌شد. به‎معنای واقعی سعی می‌کرد بصیرت را در امور زندگی‎اش به‌کار بَرد. او با شناخت کامل رفت؛ یعنی می‌دانست کجا می‌رود، برای چه می‌رود و چرا می‌رود.

3. پسر آرامی بود و چهرۀ بسیار دل‌نشینی داشت؛ اما آنچه او را از دیگر بچه‌های هم‌سن‌وسالش متمایز می‌کرد این بود که جلوتر از زمان خودش پیش می‎رفت و افکار و ایده‌های بزرگی داشت. من تا آن روز پسری با این وسعت تفکر و ایده‌های بزرگ ندیده بودم. هم از نظر فنی پسر بسیار ماهری بود و هم از نظر علمی و اعتقادی در مقام بالایی قرار داشت.

 گفتنی است: دفتر نشر معارف در زمینه شهدای مدافع حرم کتابهای «ابوعلی کجاست؟؛ خاطرات خودگفته شهید مرتضی عطایی» و «بر مدار حرم؛ زندگی و خاطرات مرتضی کریمی شالی» را منتشر کرده است و به زودی کتابهای زیر را درباره شهدای مدافع حرم منتشر می کند: 1. تو شهید نمی شوی (زندگی و خاطرات محمودرضا بیضایی)، 2. سند گمنامی (طلبه شهید احمد مکیان)، 3. بازگشت مسلم (شهید سید مصطفی موسوی، تیپ فاطمیون) و 4. قرعه ای از آسمان (شهید عمار بهمنی).

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha