جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 حجت الاسلام محمد باقر ولدان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم:

حوزه/ مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم گفت: مصلی قم به‌ عنوان قلب فرهنگی شهر به محلی برای برگزاری و برپایی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصاد مقاومتی تبدیل‌شده که از این منظر نیز دارای اهمیتی ویژه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،حجت‌الاسلام‌ محمدباقر ولدان با بیان این مطلب، اظهار داشت: باید سرانه و حقوق معنوی و فکری شهروندان در جامعه به‌درستی تأمین و ادا شود.

وی با تأکید بر اهمیت رسیدن به سرانه‌های موردنظر  شهری در بخش‌های مختلف ورزشی، آموزشی و فضای سبز  افزود: در مبحث فضای معنوی، فکری و روحی نیز باید سرانه‌ای برای شهروندان در نظر گرفته شود تا هر شهروند بر اساس آن‌یک سهمی از قرارگاه‌های فرهنگی شهر داشته باشد که مصلی در این زمینه مرکز سهامی عموم شهروندان است.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم بابیان ضرورت ادا کردن سرانه معنوی و فکری شهروندان گفت: شورای اسلامی شهر قم شهرداری‌ها باید سرانه شهروندان در این زمینه را به‌درستی ادا کرده و حق آن‌ها را تأمین کنند که امید می‌رود حقوق معنوی و ابعاد تربیتی شهروندان در ابعاد مختلف آن با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی که در شهر وجود دارد تأمین شود.

حجت‌الاسلام‌ولدان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مصلی شهر قم در راستای فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: مصلی قم به‌عنوان قلب فرهنگی شهر به محلی برای برگزاری و برپایی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصاد مقاومتی تبدیل‌شده که از این منظر نیز دارای اهمیتی ویژه است.

وی نشست امروز با اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: در این جلسه مباحث خوبی مطرح شد که بهینه‌سازی فرصت‌ها و فضاهای مصلی برای راه‌اندازی برنامه‌ها و طرح‌های متنوع فرهنگی به‌ویژه برای جوانان ازجمله محورهای مهم جلسه مشترک این دو نهاد بود.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم ادامه داد: زیباسازی و نورپردازی فضای مصلی قدس نیز از دیگر برنامه‌ها و طرح‌های بوده که در جلسه امروز درباره آن‌ها بحث و گفت‌وگو شد همچنین راه‌اندازی کتابخانه و قرائت‌خانه برای حضور دانشجویان و طلاب نیز از دیگر طرح‌های بوده که باید در مصلی قدس قم راه‌اندازی شده و عملیاتی شود.

حجت‌الاسلام‌ولدان با تأکید بر استفاده درست و به‌جا از ظرفیت‌های مصلی قدس قم عنوان کرد: تهیه زیرساخت‌ها برای اکران فیلم و سینمای مردمی نیز ازجمله مهم‌ترین طرح‌هایی بوده که در دستور کار نشست با اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی قرار داشته است امید می‌رود زمینه ایجاد تعامل‌های بهتری بین این دو نهاد مهم در شهر قم ایجاد شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha