سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری

حوزه/ اگر برای فعالیت ها فرهنگی، اتاق فکری برای هم افزایی بیشتر شکل می گرفت و کارها تقسیم می شد و هر نهادی مستقلا اقدام به فعالیت فرهنگی نمی کرد، قطعا شاهد اثر بخشی بیشتر نهادهای فرهنگی بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری  صبح  امروز در دیدار مدیر عامل سازمان فرهنگی شهرداری «مجریان جشنواره نمایشی شهر قم، شهروند قم» که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین در قم برگزار شد گفت: نام مجموع فرهنگی نام جذاب ودلنشینی است، چون بخش از رویکرد انقلاب در مورد فرهنگ است. معتقدیم اگر مسائل فرهنگی درست شود، سایر مسائل هم درست خواهد شد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: وقتی نهادها را بررسی می کنیم  می بینیم، ماموریت نهادها معمولا فرهنگی است، اما مشکل همه نهادها عدم وحدت و یکپارچگی در مسائل فرهنگی است.

امام جمعه قم افزود: اگر چه در بُعد فرهنگی شاهد فعالیت هایی هستیم؛‌ اما بهتر بود اتاق فکری برای بهتر شدن فرهنگ شکل می گرفت و تقسیم کار می شد. اگر هم فکری، هم افزایی و تقسیم کار شود و هر کدام مستقلا اقدام به فعالیت فرهنگی نکنند، قطعا آثار آن دو چندان می شد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: باید سعی کرد با مجموعه و نهادهای فرهنگی برای بهتر شدن فعالیت فرهنگی ارتباط برقرار کرد تا شاهد هم افزایی بیشتر باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: فعالیت هایی مانند جشنواره فرهنگی از جمله فعالیت ها نمایشی تاثیر گذار است، ولی باید در اجرای برنامه ها همه مسائل را در نظر گرفت، برای اجرای برنامه ها، راهبرد و هدف را مشخص کرد و براساس راهبرد و هدف معین پیش رفت.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: اگر جریانی بدون برنامه، مطالعه و از روی احساسات شروع شود، قطعا اثری نخواهد داشت؛ مهم دقت و برنامه ریزی در کار است.

امام جمعه قم افزود: باید سعی کرد،مردم را با ادبیات خوب جذب کرد و طوری برنامه ها را پیش برد تا مردم به سمت مسئولین بیایند. باید ارتباط با مردم، خاص باشد به جای امر کردن، مردم احساس خیرخواهی در مجریان فرهنگی کنند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت:مسئولینی که در شهر قم خدمت رسانی می کنند، بدانند این شهر تنها، الگو برای مردم ایران نیست، بلکه زائرین زیادی از کشورهای مختلف به زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) می آیند و همین امر می طلبد شهر قم از همه لحاظ الگو باشد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: امیدواریم بُعد عملی نهادهای فرهنگی و مسئولین شهر قم بیشتر از بُعد گفتاری باشد و بتواینم در بعُد عملی اثرگذار باشیم.

۴۰/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha