پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سیدنژاد

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به شمار ثبت وقف‌های جدید طی امسال گفت: طی امسال ۵۷ وقف جدید در استان ثبت شد که شاخص‌ترین آن‌ها، وقف ۲ میلیارد ریالی برای تهیه مخارج دارویی بیماران سرطانی بود.

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: طی امسال 57 وقف جدید به ثبت رسید که شاخص‌ترین آن‌ها وقف یک منزل مسکونی در مانه و سملقان به ارزش 2 میلیارد ریال برای تهیه مخارج دارویی بیماران سرطانی بود
وی ارزش موقوفات جدید امسال را بیش از 20 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: شهرستان فاروج با 15 وقف، شهرستان اسفراین 14 و شهرستان شیروان با 12 وقف بیشترین ثبت وقف را در استان خراسان شمالی طی امسال داشته‌اند.
حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه تلاش می‌شود تا نیت واقفان خیراندیش با نیاز روز همراه شود، گفت: بیشتر وقف‌های امسال استان با نیّت تأمین هزینه درمان بیماران سرطانی، ساخت مسجد و خانه عالم انجام است.

* اخذ  سند مالکیت ۱۹۰ موقوفه خراسان شمالی

وی همچنین از اخذ سند مالکیت برای ۱۹۰ موقوفه خراسان شمالی طی امسال خبر داد و اظهار داشت: وظیفه اوقاف در احیاء و تثبیت موقوفات سنگین بوده؛ بنابراین أخذ سند مالکیت موقوفات خدمت ماندگار و ارزشمندی برای وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: در شهرستان‌های اسفراین، بجنورد و جاجرم درخواست ثبت موقوفات و رقبات استان به تعداد یک هزار مورد انجام شده است که ان‌شاءالله تا پایان سال سند آن اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین طی سال جاری تعداد ۱۹۴ سند دفترچه‌ای موقوفات به سند تک‌برگی تبدیل شده است، تصریح کرد: در سال ۹۶ تعداد ۴۲ رأی حقوقی صادر شده است که ۳۷ رأی آن به نفع موقوفات بوده است.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد گفت: سنت حسنه وقف یکی از مصادیق بارز احسان و خیرخواهی است و دارای ثواب و فضیلت‌های بسیاری است، ثوابی که برای واقف آثار و برکات معنوی زیادی به ارمغان می‌آورد، در وقف، ارزش‌ها و اخلاق‌های اسلامی از جمله نوع‌دوستی، خیرخواهی و مردم‌گرایی به اوج می‌رسد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف یکی از نیازهای روز جامعه است، خاطرنشان کرد: موقوفات باید نیاز روز جامعه را تامین کنند و روحانیّون و مبلّغان باید وقف‌های نوین مبتنی بر نیازهای روز را تبیین و تبلیغ کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha