جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سربازی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان ‌شمالی با اشاره به اجر و پاداش کار سربازی برای دفاع از میهن اسلامی گفت: چشم سربازان در روز قیامت اشک‌بار نخواهد بود؛ زیرا درراه خدا نگهبانی داده‌اند تا هم نوعانشان با آرامش و امنیت زندگی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی صبح امروز در دهمين جشنواره جوان سرباز با عنوان حضرت علی‌اکبر (ع) در مصلاي امام خميني(ره) بجنورد در اجتماع هزاران نفری سربازان خراسان شمالی اظهار داشت: کسی که وطن خودش را دوست دارد، دارای ایمانی قوی و مستحکم است.

وی با بیان اینکه وظیفه سرباز، دیده‌بانی از مرزهای کشور است، افزود: چشم سربازان در روز قیامت اشک‌بار نخواهد بود زیرا درراه خدا نگهبانی داده‌اند تا هم نوعانشان در آرامش و امنیت باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه سربازی دوره آموزش، مديريت زندگی و فرماندهی است، گفت: در سربازی بایستی اعتقادات مستحکم‌تر بشود و سربازی دوره آموزش، مديريت زندگی و فرماندهی است.

وی اظهار داشت: امروزه سربازان رهبر خود را روی سرخود قرار می‌دهند زیرا بعد از انقلاب اسلامی خدمت سربازی معنای خاص و ویژه‌ای بر خود گرفته است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: سربازی اسم زیبایی دارد و معنای آن اهدای سرخود درراه کشور ایران است که این‌یک افتخار بزرگ برای کشور و ملت ایران اسلامی است.

وی با اشاره به تقویت قوای نفسانی در خدمت سربازی افزود: در سربازی بایستی اعتقادات مستحکم‌تر بشود و سربازی دوره آموزش، مدیریت زندگی و فرماندهی است و سرباز در دوره‌ی خدمت خود نظم، انضباط و هوشیاری کسب می‌کند لذا سربازی فرصت بسیار ارزشمندی است که باید قدر دانش باشیم.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به پیام اصلی جشنواره جوان سرباز گفت: این جشنواره که با نام حضرت علی‌اکبر (ع) مزین شده است، پیام مهمی دارد و آن‌هم تلاش جوانان برای پیروی از ویژگی‌ها و صفات نیکوی حضرت علی‌اکبر است.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان‌ شمالی نیز در این جشنواره، پیام این اجتماع را یکپارچگی نیروهای مسلح کشور دانست و گفت: هیچ فاصله‌ای بین نیروهای مسلح وجود ندارد و در کنار همدلی نیروهای مسلح این افتخار نصیب شد تا اکثر دستگاه‌های اجرایی خراسان ‌شمالی مانند استانداری، اداره کل آموزش‌وپرورش، ورزش و جوانان، شهرداری، شورای شهر و الخصوص عزیزان صداوسیما پای‌کار آمدند و امیدواریم بتوانیم به‌درستی منزلت یک سرباز را به همگان نشان بدهیم.

سردار سید حسن مرتضوی اظهار داشت: سربازان یکی از ارکان اصلی توان رزم نیروهای مسلح هستند لذا امروز بسیاری از پیشرفت‌های نیروهای مسلح مدیون تلاش‌های سربازان است که سالانه بیش از 400 هزار جوان غیور به عازم خدمت سربازی می‌شوند.

وی افزود: بی‌شک نیروهای مسلح، و به‌ویژه عزیزان سرباز ما در تأثیر عظمت کشور بی‌تأثیر نبوده‌اند. بیش از 50 هزار سرباز عزیز جان‌ خود را برای اثبات نظام جمهوری اسلام تقدیم کشور کردند و این جان‌نثاری ستودنی است.

سردار مرتضوی بیکاری جوانان را یک معضل بزرگ دانست و اظهار کرد: نیروهای مسلح در راستای تدابیر فرماندهی کل قوا نسبت به کسب حداقل یک مهارت سوق داده می‌شوند که الحمدالله مراکز فنی حرفه‌ای به وجود آمده و عملیات کسب مهارت‌های فنی به‌زودی اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سایه مقام معظم رهبری٬ جشنواره سرباز جوان با نام حضرت علی‌اکبر(ع) شکل گرفت که امسال توفیق داریم با مشارکت و هم‌افزایی تمام نیروهای مسلح برگزار کننده این جشنواره باشیم؛ همه دست‌به‌کار شدند تا نمادی از‌ وحدت و هم‌افزایی نیروهای مسلح را به نمایش بگذارند.

بر اساس برنامه قرار است؛ در اين جشنواره از  38 سرباز نمونه یگان‌های مختلف استان در ۹ محور دفاع، امنیت، ایثارگری، خلاقیت، وظیفه‌شناسی، دین‌داری و بصیرت، فرهنگی و هنری، ورزش و مسئولیت‌پذیری و خانواده تجليل به عمل آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha