جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام منصور هاشمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۱۱۰ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است، گفت: سند مالکیت ۷۰۰ هکتار زمین به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان که این موقوفه دارای ۴۵ نیت برای کمک به فقرا و حوزه‌های علمیه و طلاب است اخذ شد.

حجت الاسلام والمسلمین منصور هاشمی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون 110 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تعدادی دیگر هم از وقفیات درحال ثبت است که بعد از مراحل ثبت، اطلاع رسانی خواهد شد، افزود: وقف جایگاه وسیعی در اسلام داشته و دارد و جزو اموری است که مورد توجه و تاکید زیادی قرار دارد؛ چون برای واقف اجر و پاداش در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: یکی از اقدامات مهم اوقاف خراسان‌جنوبی در طول سال‌های اخیر اخذ سند مالکیت برای موقوفات بود.

حجت الاسلام هاشمی افزود: سند مالکیت 700 هکتار زمین به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در روستای دستگردان از سوی اداره اوقاف طبس اخذ شد.

وی بیان داشت: روستای دستگردان از توابع عشق آباد طبس ششدانگ به صورت مشاع وقف است که سه سهم مربوط به امیر حسن خانی و سه سهم نیز مربوط به عماد الملکی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: این موقوفه دارای 45 نیت از جمله عزاداری، کمک به فقرا، حوزه علمیه و طلاب است.

حجت الاسلام هاشمی افزود: تاکنون 50 درصد نیت واقف اجرا می شد که با اخذ سند 100 درصد نیات واقف اجرا می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha