چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیرازیان کانون های مساجد

حوزه/ مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان شمالی برنامه‌های کمیته مساجد دهه فجر این استان را تشریح کرد.

هاشم شیرازیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده برای ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: باید سعی شود تا برنامه‌های تدارک دیده شده برای اجرا در ایام دهه فجر، باشکوه هر چه تمام برگزار شود.

وی با اشاره به نقش محوری مساجد در پیروزی انقلاب، تصریح کرد: باید از این ظرفیت عظیم در راستای ترویج و گسترش اندیشه‌های امام راحل (ره) استفاده شود.

شیرازیان با اشاره به تجربه موفق سال‌های گذشته در اجرای برنامه ١٠ شب، ١٠ مسجد گفت: باید تلاش کنیم این برنامه امسال هم در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها با حضور مسئولان و مدیران اجرا شود.

وی با بیان اینکه اجرای این برنامه و حضور مدیران و مسئولان دستگاه‌ها می‌تواند مشکلات مناطق محروم را تا حد زیادی رفع کند، خواستار برنامه‌ریزی و مشارکت همه دستگاه‌ها و حضور در تمام برنامه‌های ١٠ شب ١٠ مسجد شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی اظهار داشت: امسال علاوه بر برپایی نمایشگاه عکس انقلاب و حضور کاروان‌های سلامت در مساجد باید بیشتر در حوزه محتوایی و اندیشه‌های امام و رهبری در راستای بصیرت افزایی کار کنیم.

وی شعار امسال کمیته مساجد را «مساجد خاستگاه انقلاب اسلامی» اعلام کرد و با اشاره به اجرای برنامه‌هایی همچون مسابقات کتاب‌خوانی و احکام در فضای مجازی که در مرکز پیگیری می‌شود، از مسئولان حاضر در جلسه خواست این برنامه‌ها در سطح استان نیز اجرایی شود.

شیرازیان همچنین با اشاره به اعتبارات هزار میلیارد تومانی سهم استان در حوزه اشتغال و مشاغل خانگی، عنوان کرد: ایام دهه فجر بهترین فرصت است تا فعالان اقتصادی مساجد را در ارائه طرح‌های اشتغال‌زایی برای جذب این اعتبارات رهنمون کنیم.

وی اجرای کیفی‌تر برنامه ١٠ شب ١٠ مسجد در همه شهرستان‌های استان، افتتاح کتابخانه کانون‌های مساجد، برپایی نشست‌های بصیرتی در مساجد، هماهنگی با شرکت‌های خدمات رسان جهت پاسخگویی به مشکلات مردم در مساجد، برپایی نمایشگاه کتاب و عکس انقلاب در مساجد، حضور قاریان برتر استانی، خاطره گویی، بیان دستاوردهای انقلاب و ... ازجمله برنامه‌های پیش بینی شده است.

مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان شمالی، برگزاری شب‌شعر انقلاب، برگزاری گفتمان‌های انقلاب و همچنین برگزاری سلسله نشست‌های عمومی و  تخصصی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

وی با بیان اینکه حضور افراد در مسجد، زمینه خوبی است تا پیام‌های انقلاب به نسل جدید انتقال یابد، خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌های دهه فجر با محوریت مساجد به خوبی بتواند اندیشه‌های انقلاب اسلامی را برای نسل جوان تجسم بخشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha