جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست زیارت اربعین در مرکز پژوهشی کربلا

حوزه/ مرکز پژوهشی کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی نشست مشترکی را با وزارت فرهنگ و گردشگری و آثار عراق برگزار کرد تا هماهنگی های لازم جهت ثبت زیارت اربعین در لیست بین المللی آثار غیر مادی بشریت فراهم شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز پژوهشی کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی نشست مشترکی را با وزارت فرهنگ و گردشگری و آثار عراق برگزار کرد تا هماهنگی های لازم جهت ثبت زیارت اربعین در لیست بین المللی آثار غیر مادی بشریت فراهم شود. در این نشست اساتید و نمایندگانی از اکثر دانشگاه های عراق حضور داشتند.

عبدالامیر قریشی مدیر مرکز کربلا گفت: این نشست برای بحث و تبادل نظر درباره پیش نویس نهایی است که به زودی در سازمان جهانی یونسکو مورد بررسی قرار می گیرد و ما در این نشست لایحه مربوط به ثبت این اثر را تهیه کردیم.

وی افزود: تمام عناصر پرونده مربوط به زیارت اربعین کامل شده و به زودی و طی دو ماه آینده به یونسکو تقدیم می شود تا این پدیده عظیم به عنوان یک اثر جهانی ثبت شود؛ چراکه این زیارت عظیم از عمق تاریخی و تمدنی و مبانی دینی و فرهنگی برخوردار است و علاوه بر این موجب تقویت بخش گردشگری کربلا و عراق و ثبت این زیارت در لیست آثار غیر مادی جهان می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha