شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه موقت ساری

حوزه/ امام جمعه موقت ساری، کمرنگ کردن و در ادامه از بین بردن آرمان های اصیل انقلاب اسلامی را یکی از اهداف مهم دشمنان در جنگ نرم و نفوذ فرهنگی دانست و گفت: دشمن برای رسیدن به مقاصد شوم خود تلاش می کند انقلاب از درون تهی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در نشستی با جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی با بیان این که یکی از نقشه ها و توطئه های مهم دشمنان، کمرنگ کردن حضور مردم در صحنه های مهم انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: علیرغم همه تبلیغات منفی دستگاه های دروغ پراکنی ضد انقلاب، اما می بینیم که آرمان ها و اصول اصلی انقلاب همچنان زنده و پویا است.

وی کمرنگ کردن و در ادامه از بین بردن آرمان های اصیل انقلاب اسلامی را یکی از اهداف مهم دشمنان در جنگ نرم و نفوذ فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن برای رسیدن به مقاصد شوم خود تلاش می کند انقلاب از درون تهی کند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که انقلاب اسلامی بر پایه یک سری اصول بنیادین شکل گرفته است، بیان داشت: مقابله با ظلم و استکبار، برپایی حق و عدالت، دفاع از مق مظلوم و برپایی حکومت دینی از جمله اصول مهم انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره بر توجه عمیق به این گونه اصول تأکید ویژه داشتند، گفت: امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره برتقویت اصول و آرمان های انقلاب اهتمام و تأکید خاصی دارند.

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مگر می شود آمریکا در برابر کشوری که همه منافع راهبردی آنها را در منطقه و سایر نقاط جهان با چالش جدی مواجه کرده دشمن نباشد، بیان داشت: پذیرش دشمنی دولت آمریکا با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کاملاً آشکار و نمایان است و هیچ تردیدی در آن وجود ندارد.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که دولتمردان و مقامات آمریکایی مدیریت پروژه فتنه و آشوب اخیر در کشور را در اختیار داشتند، تصریح کرد: توئیت های رییس جمهور و دیگر مقامات سطوح مختلف آمریکا و حمایت کاملاً آنها از اغتشاش و آشوب در کشور، مدیریت آنها در این حوادث بوده است.

وی با بیان این که آمریکایی ها در هر دوره ای دشمن ملت ایران بوده اند و مردم کشورمان این مسأله را به خوبی می دانند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در ادوار مختلف برخی ها در داخل همواره تلاش کردند تا چهره ای مثبت از آمریکا در کشور ارائه دهند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که آمریکایی ها همواره منکر تحریم ها علیه مردم کشورمان هستند و بیان می کنند که تحریم های ما غیر از بخش هایی است که به طور مستقیم با زندگی مردم در ارتباط است، افزود: این در حالی است که تحریم های آمریکایی ها علیه ملت ایران حتی به طور مستقیم در مسائل پزشکی و دارویی نیز تأثیرگذاشته است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که آمریکایی ها در چند سال اخیر تلاش کردند با فشارهای اقتصادی، زمینه ایجاد ناآرامی و اعتراض های عمومی را در داخل کشور فراهم کنند، بیان داشت: اما فتنه اقتصادی دشمن با هوشیاری و بصیرت بالای مردم خنثی شد و تنها رسوایی دیگری برای آمریکایی ها در تاریخ این ملت به ثبت رسید.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران عاشق انقلاب و نظام اسلامی هستند، گفت: این مردم برای استقرار این حکومت خون های بسیاری دادند و رنج های بسیاری کشیدند و علیرغم همه مشکلات اقتصادی و دیگر معضلات عمومی، اصل انقلاب را رها نخواهند کرد.

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که مسؤولان باید با جان و دل سخنان و حرف های مردم را بشنوند، تصریح کرد: وظیفه یک مدیر و مسؤول در نظام اسلامی است که برای رفع دغدغه های مردم اقدامی انجام دهد و اگر غیر از این باشد آن مسؤول زیبنده جامعه اسلامی نخواهد بود.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که کسی نمی تواند منکر مشکلات و بحران های اقتصادی موجود در کشور باشد، گفت: اما باید همه این مشکلات و معضلات را با آرامش و وحدت رفع کنیم، چون هیچ گاه مشکلات با شلوغ کاری و بر هم زدن نظم و امنیت کشور حل نشده و نخواهد شد.

وی با بیان این که مردم کشورمان مطالباتی دارند و مسؤولان نیزدر برابر این خواسته های به حق وظیفه روشنی دارند، افزود: برای بیان این گونه مسائل نیازی به اردوکشی های خیابانی و تخریب اموال عمومی نیست و به طور حتم کسانی که دست به چنین اقداماتی زدند به دنبال تحقق حقوق از دست رفته خود در مسائل اقتصادی نبودند.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که مجموعه قوای سه‌گانه و گروه‌های سیاسی باید هم‌افزایی داشته باشند و از تحلیل بردن توان یکدیگر و تضعیف همدیگر خودداری کنند، تصریح کرد: در چنین شرایطی در درجه نخست کشور نیاز به وحدت داخلی دارد تا بتواند مشکلات را پشت سر بگذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha