جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه با آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان

حوزه/ در نشست مسئول موقوفات حوزه های علمیه با آیت الله موسوی جزایری، بر استفاده از ظرفیت موقوفات برای ترویج فرهنگ دینی برخواسته از حوزه های علمیه در جامعه تأکید و مطرح شد که موقوفات حوزوی می تواند نقش بسزایی در تقویت بنیان های اساسی دینی در نظام اسلامی کشور گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین آبادی پیشه، مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه همراه با هیئتی از این دفتر، با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، به ارائه گزارشی از وضعیت موقوفات حوزوی خوزستان پرداخت و در ادامه نیز عدنان نادری پور، مسئول دفتر موقوفات حوزه علمیه خوزستان وضعیت موقوفه های شهرستانی مدارس علمیه سطح استان را تشریح کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین آبادی پیشه، با تقدیر از تلاش های آیت الله موسوی جزایری در رشد و شکوفایی حوزه علمیه خوزستان و همچنین تلاش برای احیای موقوفات حوزوی، اظهار داشت: استان خوزستان یکی از متدین ترین استان های کشور است که مردمان آن از دیرباز تا به امروز ارادت بسیار زیادی نسبت به حوزه های علمیه داشته اند؛ به همین دلیل احیای موقوفات حوزوی می تواند به رشد این حوزه، کمک بسزایی کند.

همچنین آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف به حوزه های علمیه، یکی از ارزشمندترین اقدامات برای خدمت به دستگاه آقا امام زمان(عج) است، گفت: مبلغان دینی با ترویج این فریضه می توانند فرهنگ وقف حوزوی را در جامعه نهادینه و کیان تشیع را به واسطه تربیت طلاب انقلابی در مدارس علمیه، تا ظهور آقا امام زمان(عج) حفظ کنند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست، بر استفاده از ظرفیت موقوفات برای ترویج فرهنگ دینی برخواسته از حوزه های علمیه در جامعه تأکید و مطرح شد که موقوفات حوزوی می تواند نقش بسزایی در تقویت بنیان های اساسی دینی در نظام اسلامی کشور گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha