جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید نواب صفوی

حوزه/ مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی نواب صفوی با حضور علما، طلاب و مردم ولایت مدار قم در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در این مراسم که امشب در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: شهید نواب صفوی و یارانش دارای یک سیره عملی بودند که این سیره از قرآن و روایات به دست آورده بودند و این سیره می‌تواند برای مسئولین و دولتمردان یک الگوی مناسب باشد.
وی افزود: تهمت‌ها، تطمیع‌ها و تهدیدات هیچ اثری در شهید نواب نداشت و این شهید بزرگوار به دنبال پیاده کردن کلمه‌الله، احکام و شریعت اسلامی بود.
استاد حوزه خاطرنشان کرد: کشتگان راه خدا فقط رضایت خداوند را در نظر دارند و پیروزی و شکست برای آن‌ها مهم نیست و ملاک آن‌ها وصول به اهداف عالیه الهی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی در ادامه گفت: شهید نواب را در نیمه‌شب به جوخه دار سپردند تا مبادا از او نامی بماند اما نام نواب صفوی برای نسل امروزی یک نام‌آشناست و باید جوانان سخنان وی را در فضای منتشر کنند تا همه بدانند این شهید چگونه در مقابل زورگویان و دشمنان و ابرقدرت‌ها ایستادگی کرد و شجاعت به خرج داد.
وی بیان داشت: پیشنهاد تولیت آستان قدس رضوی را در کنار قبول دیگر شرایط از سوی شاه به وی دادند تا او را تطمیع کنند اما وی امتناع کرد.
سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: شهید نواب دغدغه دین را داشت و از دنیا و کاخ‌نشینی فراری بود و هر چه به سراغ او آمدند و به وی پیشنهاد پست و مقام و پول دادند تا او را زمین‌گیر کنند نتوانستند.
وی خاطرنشان کرد: شهید نواب در فضای آن روز که یک فضای اختناق بود فریاد دین‌داری سر داد و اولین کسی بود که نظریه حکومت اسلامی را در کتاب خود مطرح نمود.
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی با ذکر سخنانی از حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و دیگر علما در خصوص این شهید بیان داشت: اهمیت به فرایض الهی، توسل به اهل‌بیت(ع)، توسل به قرآن، تهجد و شب‌زنده‌داری از خصوصیات این شهید بود که باعث شد وی عزت پیدا کند و در درگاه الهی رشد نماید.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha