پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام سید میثم مؤمنی

حوزه/ یک کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه الگوسازی از اسوه‌های دینی برای جوانان جامعه عملیاتی نشده است، گفت: ضعف در شیوه تبلیغ سبک زندگی باید اصلاح شود.

حجت‌الاسلام سید میثم مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با بیان اینکه امروز از اسطوره‌های سینمایی یا ورزشی گرفته تا اسوه‌های دینی به صورت عملی نقش بیشتری در زندگی مردم بازی می‌کنند، اظهار داشت: مدل‌های دینی ما برای الگوبرداری، عملیاتی نشدند و درنتیجه در کلام به آنان احترام کرده؛‌ولی در عمل به غیر آنان مراجعه می‌کنیم.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: حتی بخش قابل‌توجهی از متدینینی که برای اهل‌بیت (ع) احترام قائل هستند در حوزه الگوپذیری از آنان موفق نیستند و عمده دلیل آن ضعف ما مبلغین در ارائه روش و شیوه‌هاست.

وی افزود: مترقی‌ترین مدل‌های تقویت بنیاد خانواده به صورت کلی و راه کارهای عملیاتی به صورت جزئی در رفتار و گفتار اهل‌بیت (ع) تجلی‌یافته و منشأ بسیاری از آموزش‌های مرتبط با موضوع خانواده در علوم روز غربی‌ها است.

حجت‌الاسلام مؤمنی خاطرنشان کرد: تقریباً هیچ نکته قابل‌توجهی در حوزه پاسداری و تقویت بنیاد خانواده به‌عنوان ستون فقرات یک جامعه سالم و با ثبات در منابع مختلف وجود ندارد که ریشه روایی یا رفتاری از اهل‌بیت (ع) نداشته باشد.

وی افزود: یکی از آن موارد نوع خطاب قرار دادن اعضای خانواده در خانه است، شما همسر یا فرزندانتان را با چه الفاظی صدا کرده و مخاطب قرار می‌دهید؟ آیا به نقش این کلمات در مهندسی فضای عاطفی خانواده دقت کرده‌اید.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: امنیت روانی خانه، عامل اکثر موفقیت‌ها و شکست‌های زوجین و فرزندان است، شما ریشه غالب ناهنجاری‌های اجتماعی را در عدم توجه پدر و مادر به این نکات ریز اما سرنوشت‌ساز پیدا می‌کنید.

وی تصریح کرد: اصلاً تابلوی زندگی اهل‌بیت (ع) جلوی دیدگان ما قرار داده‌شده تا این ظرایف تربیتی را ببینیم و یاد بگیریم و الگوبرداری کنیم نه اینکه صرفاً تماشاچی باشیم.

حجت‌الاسلام مؤمنی بیان کرد: امروز دختران و پسران جوان جذب شخصیت‌هایی می‌شوند که از دید آن‌ها در روابط عاطفی عاشقانه‌تر عمل می‌کنند و به‌واسطه این کثرت محبت در زندگی موفق‌تر هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha