پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اردستان

حوزه/ حجت الاسلام موسوی گفت: تمرکز ما در امور برنامه های جنبی، توجه و تمرکز بر امور قرآنی و حدیثی است و سعی کرده ایم طلاب را در عرصه های مختلفی در این زمینه متخصص تربیت کنیم، البته برنامه ریزی برای برگزاری جلسات معرفتی و بصیرتی سیاسی و امور مشاوره ای نیز از دیگر اهم فعالیت ها برای طلاب بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید مهدی موسوی شب گذشته در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه شهید مدرس اردستان، ضمن اشاره به روایتی مبنی براینکه امام صادق(ع) می فرمایند، «دوست ندارم جوانان شیعه را ببینم جز در یکی از این دو حالت یا عالم و دانشمند و یا در طلب علم و دانش»، اظهار کرد: خداوند را از بابت دادن این توفیق که در مسیر طلبگی و طلب دانش علوم حوزوی گام برداشتیم، شاکریم و امیداوریم زینتی برای اهل بیت(ع) باشیم.

وی در ادامه به بیان مختصری از گزارش فعالیت های این مدرسه پرداخت و افزود: در ابتدا هر روز، برنامه های مدرسه با اقامه نماز صبح و خواندن دعا و نیایش آغاز و کلاس های آموزشی از صبح تا عصر برقرار است.

مدیر سابق مدرسه علمیه اردستان با  تاکید بر اینکه روزانه یک ساعت و نیم مباحثه پیش از خواب شبانه و همچنین روزانه دو ساعت مطالعه جمعی طلاب نیز برگزار می شود، گفت: همچنین هر هفته یک موضوع قرآنی در مدرسه علمیه اعلام و آیات مرتبط با آن موضوع از قرآن استخراج می شود و سپس از طلاب احادیث مرتبط با ان موضوع نیز درخواست می شود.

وی عنوان کرد: در برنامه های آموزشی، نظم، حضور و فعال بودن طلبه بسیار برای مدرسه حائز اهمیت بوده است، تشویق هایی هم در رابطه با طلاب نمونه و برتر صورت می گیرد.

حجت الاسلام موسوی گفت: توجه به برنامه های جنبی در کنار مباحث آموزشی را سعی کردیم در فعالیت ها بگنجانیم، همچنین برگزاری جلسات مشورتی با طلاب در رابطه با اداره مدرسه علمیه نیز به صورت مستمر برگزار می شود.

وی ابراز کرد: تمرکز ما در امور برنامه های جنبی، توجه و تمرکز بر امور قرآنی و حدیثی است و سعی کرده ایم طلاب را در عرصه های مختلفی در این زمینه متخصص تربیت کنیم؛ البته برنامه ریزی برای برگزاری جلسات معرفتی و بصیرتی سیاسی  و امور مشاوره ای نیز از دیگر اهم فعالیت ها برای طلاب بوده است.

گفتنی است، این مدرسه علمیه در سال ۱۳۶۸ توسط آیت الله شریعت تأسیس و پس از چندین سال وقفه در روند کاری، در سال 88 تحت اشراف آیت الله طباطبایی نژاد دوباره احیا شد و طلاب جدید پذیرش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha