پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عامل دیوارنویسی های ضداسلامی در شهر کانادایی اعتراف کرد

حوزه/ مرد کانادایی که به جرم دیوارنویسی های ضداسلامی بازداشت شده بود به جرم خود در دادگاه اعتراف کرده ولی کمترین مجازات را دریافت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، یک مرد کانادایی که به جرم شعارنویسی ضداسلامی در شهر ویندزور واقع در استان انتاریوی کانادا دستگیر شده بود، در دادگاه به گناهش اعتراف کرده ولی کمترین مجازات را دریافت کرد.

این مرد 50 ساله متهم به نوشتن شعارهای اسلام هراسی با اسپری رنگ در بر درب مراکز و ایستگاه های اتوبوس در سراسر شهر ویندزور در ماه دسامبر سال گذشته شده بود. با این حال دادگاه وی را به زندان محکوم نکرده و تنها به وی یک حکم تعلیقی و 12 ماه حبس مشروط داده شد. وی  همچنین دیگر اجازه ندارد به مراکز فروش اسپری رنگ برود.

* دیوارنویسی با محتوای نفرت در کانادا ، اسلام هراسی نیست

گفتنی است دیوارنویسی با محتوای نفرت در کانادا جرم نفرت محور و اسلام هراسی محسوب نمی شود و فرد مجرم تنها به جرم تخریب اموال عمومی مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد که این مسئله مدت ها مورد انتقاد جامعه اسلامی کانادا قرار داشته است.

در پی این حکم جامعه اسلامی ویندزور نسبت به قوانین مربوط به اسلام هراسی و جرایم نفرت محور شکایت کرده اند. مسلمانان در این رابطه از نیروهای پلیس خواسته اند «دیوارنویسی ضداسلامی»را نیز در دسته جرایم نفرت محور قرار داده و مجرمین را به مجازات برسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha