شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طلبه مومن انقلابی

همایش «شهید نواب صفوی، طلبه مؤمن انقلابی» به مناسبت گرامیداشت شصت‌ و دومین سالگرد شهادت سید مجتبی نواب صفوی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، همایش «شهید نواب صفوی، طلبه مؤمن انقلابی» شب گذشته در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی رویش فرهنگ در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این همایش تولیت آستان قدس رضوی، ائمه جماعات مساجد مشهد، مدیران و طلاب مدارس حوزه علمیه، اساتید حوزه و دانشگاه، اعضای انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی، فعالان فرهنگی و اجتماعی حضور داشتند.

حجت الاسلام نیک بین، مدیر مدرسه علمیه عباسقلی‌خان با اشاره به این‌که برای بررسی گذاره‌ها و شخصیت‌های تاریخی نیاز به شناخت دو عنصر زمان و زبان آن عصر است، گفت: برای شناخت شهید نواب صفوی نیز باید این دو عنصر را مد نظر قرار داده و به بررسی آن بپردازیم.

وی با بیان‌ اینکه شهید نواب صفوی فردی تکلیف مدار و اهل عمل بود، گفت: امروز وقتی به عصمت امام توهین می‌شود، یاد شهید نواب صفوی می‌افتیم که در برابر توهین به اسلام سکوت نکرد و برای مقابله با آن از نجف به تهران آمد؛ وی در زمانی که کسی جرأت حرف زدن علیه نظام حاکم را نداشت، بر ضد دست اندرکاران آن نظام از اسلحه استفاده کرد.

گفتنی است، این همایش با مشارکت حوزه علمیه خراسان، معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، مدرسه علمیه عباسقلی خان، جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی، سازمان بسیج دانشجویی، سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی و خادم الشهدای حرم مطهر برگزار شد.

28/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha