پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بسته خبری

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

داخلی

 

نقد توهین آمیز به ائمه علیه السلام خشم خانه ملت را برانگیخت

تعداد 24 نفر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کردند: شما باید به دنبال حل مشکل بیکاری و جلوگیری از تحریم‌های آمریکا باشید نه اینکه به نقد امامان معصوم مشغول باشید و تقاضامندیم از برنامه‌های ماکیاولی پرهیز شود. این تذکر می افزاید: آقای روحانی تقاضامندیم از برنامه‌های ماکیاولی و حاشیه‌سازی و بازی با اعتقادات مردم متدین پرهیز شود، شما خوب می‌دانید  اساس انقلاب اسلامی ما براساس اعتقادات اسلامی قرآنی و عترت بنا شده است.

 

بحران سپرده های مالی با پولی کثیف تر حل شد

برای سروسامان دادن به وضع موسسه‌های بحران زده مالی،مبلغ 11 هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شده است و این مبلغ کلان در اختیار بانک‌های عامل یا بانک‌هایی که معین شده‌اند قرار گرفته تا سپرده‌گذاران صندوق‌های مورد نظر تا 300 میلیون تومان در این موسسات سپرده داشته‌اند پرداخت گردد.ولی با کدام مجوز قانونی این مبلغ کلان از بودجه عمومی برداشته شد و در اختیار بانک‌های مربوطه قرار گرفته تا سرپوشی بر روی عملکرد خلاف بانک مرکزی یا هر نهادی که باید برکار موسسات مالی نظارت می‌کرد گذاشته شود.

 

شهردار نیامده خیابان فروشی راه انداخت

در شرایطی که هسته مرکزی شهر تهران در چنته موتورسواران و ماشین‌های پلاک قرمز دولتی و غالباً تک‌سرنشین است، معاونت حمل‌و‌نقل تهران چند وقتی است که دم از اجرای طرح ترافیک جدید با شرایطی خاص می‌زنند. طرحی که نه‌تنها همه ابعاد آن بیان نشده، بلکه همین بخش‌هایی هم که از سوی مجریان گفته شده است، نشان‌دهنده خامی و غیرکارشناسانه بودن آن است. تنها چیزی که تا‌کنون و به‌طور یقینی از طرح جدید شهرداری برمی‌آید، این است که مسئولان شهری در پی آنند که از طریق خیابان‌فروشی به درآمدی سرشار دست یابند و بر ترافیک و آلودگی تهران بیفزایند.

 

بیماری سیستم پولی کشور فاش شد

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: واقعیت این است که بدون بانک در دنیای مدرن اساسا امکان توسعه وجود ندارد و طی سال های ۹۳ و ۹۴ هم بارها اعلام کردم که مشکل ما این بوده که سیستم بانکی و نظام پولی کشور به پول سمی آلوده شده بود. در واقع پدیده‌ای که در ۱۰۰ سال گذشته با آن مواجه نبودیم.وی ادامه داد: پول سمی سهم قابل توجهی از کل پول در گردش کشور را به خود اختصاص داده  و شوربختانه فساد مانند موریانه بر تن اقتصاد و پول متصل شده بود.

 

اوقاف ، معجردار را شرعی حذف کرد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد گفت: تخریب مسجد تاریخی و وقفی معجردار سابق یا صاحب الزمان فعلی که در خیابان نواب صفوی این شهر قرار دارد کاملا شرعی و قانونی است و هیچ منافاتی با نیت واقف ندارد.

 

مجلس به طلا فروشان آسان گرفت

رئیس فراکسیون شفاف سازی اقتصادی در مجلس شورای اسلامی گفت: توافقی صورت گرفته است تا نرخ مالیات بر ارزش افزوده طلا و جواهر از 9 درصد به 3 درصد کاهش پیدا کند.خواسته صنف این است که دریافت مالیات تنها بر روی اجرت ساخت طلا و جواهر اعمال شود.

 

ایرانی ها اینبار هندی ها را بیشتر تحویل گرفتند

بر اساس اعلام مقامات دولتی هند، این کشور ، بزرگ ترین محموله نفتی خود از ایران را در 9 ماه گذشته در دسامبر (دی ماه) دریافت کرده است.وی افزود: واردات نفت خام هند از ایران در ماه دسامبر 550 هزار بشکه نفت خام در روز بوده است که این مقدار در مقایسه با ماه گذشته آن 78 درصد افزایش یافته که بیشترین واردات نفت خام هند از ایران از ماه مارس تاکنون محسوب می شود.

 

قربانیان آلودگی هوا اعلام شدند

شاهسونی اظهار کرد: ۴.۲ میلیون مرگ در دنیا منتسب به آلودگی هوا است. بانک جهانی اعلام کرده که از هر ۱۰ مرگ یک مرگ منتسب به ذارت معلق است.وی در ادامه با اشاره به اینکه سالانه ۳۶۰ هزار مرگ در کشور داریم، گفت:‌ از این تعداد حدود ۳۶ هزار مرگ منتسب به آلودگی هوا است. آلودگی هوا بار اقتصادی زیادی به دولت تحمیل می‌کند.

 

دومینوی ایست به دو خودروی دیگر رسید

مدیرعامل رنوپارس گفت: تا دو سال آینده ۸۵ استاندارد خودرویی اجباری می‌شود بنابراین تولید خیلی از خودروها از جمله محصولات فعلی رنو باید متوقف شود. او خاطرنشان کرد: با توقف تولید محصولات فعلی رنوپارس در ایران (تندر ۹۰ و ساندرو) شرکا و هیات مدیره این شرکت باید تصمیم بگیرند که آینده این شرکت در ایران چه خواهد شد. آیا فعالیت آن متوقف  می‌شود یا اینکه در زمینه تولید محصولات جدید با استانداردهای جدید متمرکز خواهد شد.

 

دو خبر دانشجوها را سورپرایز کرد

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه 39 دانشجوی بازداشتی تجمعات اخیر این دانشگاه آزاد شدند، گفت: دانشجویان بازداشتی که به دلیل بازداشت امکان حضور در جلسه امتحان پایان ترم را نداشته‌اند، نگران غیبت خود نباشند.

 

انگشت اتهام به نیروی انتظامی نشانه رفت

سیف در رابطه با موسسات مالی غیرمجاز گفت: «این ماجرا از دهه ۷۰ با صدور مجوز فعالیت به صندوق‌های قرض الحسنه توسط نیروی انتظامی و متعاقب آن موسسات تعاونی اعتبار از سوی وزارت تعاون آغاز شد.در سال ۸۳ مجلس مصوبه‌ای برای ساماندهی بازار غیر متشکل پولی گذراند که آیین نامه‌اش سال ۸۶ تصویب شد. در این میان اقداماتی هم انجام شد ولی کار ریشه‌ای صورت نگرفت و مسئله موکول به آینده شد. در حالیکه ویژگی این دست مشکلات این است که اگر ریشه آن خشکانده نشود، روز به روز بزرگتر می‌شود».

 

بکارگیری افراد دو تابعیتی کار دست وزارت نفت داد

هدایت‌الله خادمی، نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخلف و سوء استفاده مالی یکی از کارکنان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت، گفت:این فرد پس از مشخص شدن تخلف و سوء استفاده مالی ، فرد اختلاس کننده گرین کارت کانادا داشت و به یکی از کشور‌های همسایه و از آنجا به کانادا رفته است.وی با بیان اینکه مشخص شده که 15 میلیون دلار بعلاوه 60 میلیارد تومان در حساب اکتشاف وجود ندارد، افزود:چک‌های مربوط به مدیریت اکتشاف برای وصول به بانک ارجاع می‌شده که مسئولان بانک به مسئولان مدیریت اکتشاف اعلام می‌کنند که به دلیل نبود منابع حساب‌های مدیریت اکتشاف مسدود می‌شود.

 

وزیر رفاه از مجلسی ها خیالش راحت شد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دستور کار هیئت رئیسه مجلس خارج شده است.نماینده سبزوار گفت: درباره درخواست استیضاح آقای ربیعی در هیئت رئیسه مجلس صحبت کردیم و درباره تعداد متقاضیان استیضاح نیز بحثهایی مطرح و قرار شد اگر تعداد همانقدر باقی ماند استیضاح را اعلام کنیم و اگر کاهش پیدا کرد آن را اعلام نکنیم و طبق آن امضا به تعداد نرسید.

 

 

ایران در سنگ پا هم قافیه را باخت

در شرایطی که در چند سال اخیر، چین به طور انحصاری بازار سنگ پای ایران را در اختیار داشت، در سال جاری کشورهای آلمان، ایتالیا و کره جنوبی نیز به جمع صادرکنندگان سنگ پا به کشورمان پیوسته‌اند. واردات سنگ پا به کشورمان از ۳.۱ تن رشد چند برابری پیدا کرده است به طوری که رکورد واردات سنگ پا به کشور مربوط به ۹۷.۲ تن است.

 

پای مافیا به شکار هم باز شد

مافیای گوشت شکار فعالند. آنها به ‌گوزن، کل و بز، آهو و حتی حیوانات حرام گوشت نیز رحم نمی‌کنند.درحالی که پزشکان نسبت به مصرف ‌گوشت شکار و ابتلا به بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزای پرندگان هشدار می‌دهند،اما مافیای شکار با دامن‌زدن به خرافات، بازار گوشت شکار را داغ نگه داشته‌اند، چون کم نیستند افرادی که تصور می‌کنند گوشت شکار علاج بسیاری از دردهایشان است.

 

 بودجه 97 کمر 80 میلیون را خم میکند

نماینده مردم سردشت در مجلس گفت: لایحه بودجه سال 97 می‌خواهد با تحمیل گرانی به 80 میلیون ایرانی شغل ایجاد کند، قطعا این کار راهکار درستی نیست و اصول مترقی اقتصادی این اجازه را به دولت نمی‌دهد.چرا که گرانی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی قطعا باعث بیکاری و تعطیلی واحدهای کوچک و متوسط  خواهد شد که بخش اصلی را در ایجاد اشتغال دارند.

 

 

 

شترها هم شناسنامه دار شدند

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: طرح پلاک کوبی شترهای استان از اول دیماه آغاز شده و تاپایان امسال10 هزار نفر شتردرقالب 2 قرار داد پلاک کوبی می شوند.  وی اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی هرمزگان، تصادف ها و تلفات انسانی ناشی از برخورد با احشام به ویژه شترهای سرگردان در جاده های استان است.

 

دلیل اصلی رفع فیلترینگ تلگرام قوت گرفت

طی گزارشی از یک منبع خبری درآمد دو هزار میلیاردی دولت،دلیل اصلی رفع فیلتر تلگرام معرفی شد.

 

دستگاه قضا ابتکار جدید به خرج داد

معاون حقوقی قوه قضائیه بابیان اینکه تاکنون بیش از 30 هزار نمونه ژنتیکی از متهمان و محکومان در بانک ژنتیک جمع‌آوری شده است، گفت: این نمونه‌ها در مواردی از قبیل اثبات رابطه نسبیت، جرم ارتکابی و هویت قربانی مورد استفاده دستگاه قضایی قرار می‌گیرد.

 

بزرگترین ترجمان قرآنی تقدیر شد

رییس مؤسسه ترجمان وحی با اشاره به این که دین اسلام در زبان های مختلف دنیا رسوخ پیدا کرده از جمع آوری بیش از شش هزار جلد ترجمه قرآن به ۱۴۷ زبان دنیا در این مؤسسه خبرداد.

 

هفتمین صاعقه پلیس بر پیکر سارقان و زورگیران پایتخت اصابت کرد

براساس اعلام فرمانده پلیس تهران 43 باند در عملیات رعد 7 متلاشی شد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار رحیمی گفت: بالغ بر 403 نفر سارق، مال خر و مجرم در این مرحله از طرح رعد دستگیر شدند. ارزش اموال مسروقه و کالای قاچاق کشف شده حدود 14 میلیارد تومان براورد شده است.

 

بازگشت به کار بازنشسته میلیاردی به بانک مرکزی

یکی از مدیران ارشد بانک مرکزی که هفتم دی ماه بازنشسته شده است، نهم دی‌ماه بار دیگر اعاده به کار شده، آن‌هم بعد از دریافت پاداش حدود یک‌میلیارد تومانی. آن‌هم درحالی که جوان‌های تحصیل‌کرده و بعضاً نخبه پشت درهای بانک مرکزی و سایر ادارات دولتی جویای کار هستند، بنابراین لازم است مسئولان بانک مرکزی در خصوص دلایل این اقدام پاسخ مناسبی به افکار عمومی بدهند.

 

دولت تیر آخر برای "کشت محصولات تراریخته" را شلیک کرد

اسحاق جهانگیری با ارسال نامه‌ای خطاب به 3 وزارتخانه جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، وزارت علوم و سازمان حفاظت محیط زیست، "آیین‌نامه اجرایی قانون ایمنی زیستی" مصوب 19 تیر 92 را ابطال کرد.معاون اول رئیس‌جمهور در این نامه تأکید کرده که این مصوبه در تاریخ 23 دی ماه به تأیید رئیس‌جمهور نیز رسیده است.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha