جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر طاهره همیز

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: ترویج مباحث اخلاقی در جامعه در هیچ شرایطی نباید فراموش شود.

دکتر طاهره همیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ما باید روش های اخلاقی و بیان اخلاق مدارانه را در جامعه و به خصوص در میان نسل جدید رواج دهیم و این کار البته زمان بر است و باید همه جانبه به آن پرداخت تا به نتایج روشن و مورد انتظار دست یافت.

وی افزود: حقیقتاً ما با وجود قرآن و اهل بیت(ع) کامل ترین منابع را برای ترویج مکارم اخلاقی در جامعه در اختیار داریم و مهم این است که از این ظرفیت بسیار عظیم آن هم به زبان روز برای کودکان و نوجوانان و نیز جوانان و میانسالان هر کدام به اقتضای سن و شرایط خاص خود استفاده کرده و کار فرهنگی و رسانه ای جذاب و تاثیرگذار انجام دهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: آن چه مهم است این که رفتارهای اخلاقی که فرد با اراده خودش آن ها را برمی گزیند رواج داده شود و این مهم در سایه تبیین صحیح و اصرار بر کارهای فرهنگی درست میسر می شود.

وی گفت: از سویی می بایست مباحث و نکات اخلاقی به وسیله رسانه های جمعی به خصوص شبکه های متعدد صدا و سیما مطرح شده و کارشناسان دینی روی ایرادهای اخلاقی جامعه ما کار کنند و با ارایه راهکار ، زمینه ای فراهم کنند که به مرور شاهد اخلاقی تر شدن فضای جامعه باشیم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha