جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید نواب صفوی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نواب صفوی از این روحانی مبارز و انقلابی به عنوان نماد عدالت خواهی، حق طلبی و ظلم ستیزی یاد کرد.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نواب صفوی از این روحانی مبارز و انقلابی به عنوان نماد عدالت خواهی، حق طلبی و ظلم ستیزی یاد کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهید نواب صفوی نماد بارز غیرتمندی و روحیه جهادی بود، افزود: این شهید بزرگوار با همیت و غیرت دینی خود در برابر ظلم و استبداد دوران ایستاد و از دین و ارزش های الهی دفاع کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهید نواب صفوی با سفر به شهرهای مختلف به سخنرانی و روشنگری بر ضد حکومت فاسد وقت می پرداخت، افزود: سخنرانی های نافذ و بیان گیرای این روحانی انقلاب بسیاری را با روحیات انقلابی آنها آشنا می کرد، به گونه ای که وقتی نهضت امام راحل متجلی شد، گمشده خود را در این نهضت یافتند.

وی با بیان این که مهم ترین هدف و انگیزه فداییان اسلام تحقق جامعه اسلامی و عمل به احکام شرعی بود، خاطرنشان کرد: شهید نواب صفوی در ادامه تلاش های خود به منظور تحقق اسلام ناب و حقیقی در کشور، بخشی از فعالیت های خود را نیز معطوف فلسطین و جهان اسلام کرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که شهيد نواب در زمان خاموشي افکار و انديشه ها با دفاع از حقوق به حق فلسطين و لبنان و استقامت در برابر رژیم صهیونیستی و سردمدارانش در واقع اسلام را نجات داده است، خاطرنشان کرد: این روحانی مبارز با عزت و اقتدار در برابر دشمنان اسلام ناب ایستاد و آرمان های دینی پاسداری کرد.

وی با بیان این که شهید نواب صفوي نيرويي نافذ و روحاني استکبارستيز در زمان خفقان بود، تصریح کرد: این روحانی مبارز در دورانی که حکومت هر صدایی که از سوی مردم بر می خواست را در دم خفه می کرد بر علیه ظلم، استبداد و دین ستیزی قیام کرد.

* نواب صفوی، الگویی ارزشمند برای آزادی خواهان جهان

استاد حوزه علمیه مازندران از شهید نواب صفوی به عنوان الگویی ارزشمند برای همه آزادی خواهان جهان یاد کرد و گفت: این روحانی ثابت کرد که هیچ گاه نباید در برابر ظلم و تحریف دین سکوت کرد بلکه باید با همه توان در برابر استکبار و ظلم ایستاد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نواب صفوی در یک دوره بسیار حساس و پرتلاطم به عنوان یک طلبه جوان انقلابی با فکر حاکمیت اسلامی به میدان سیاست آمد و به دفاع از دین پرداخت، تصریح کرد: دین مهم ترین دغدغه نواب صفوی در دوران مبارزه بود و هیچ گاه در این مسیر متعالی تردیدی به خود راه نداد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که فشار و تهدید های حکومت ظالم پهلوی هیچ گاه موجب نشد شهید نواب صفوی ذره ای از اهداف متعالی خود عقب نشینی کند، بیان داشت: این روحانی مبارزه و انقلابی تا آخرین لحظه از عمر با برکت خود به دفاع از دین و ارزش های اسلامی پرداخت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهید نواب صفوی در مقطعی که عده ای تنها تحت تأثیر نهضت ملی و افکار غربی بودند مسیر دیگری را گشود، تصریح کرد: راهی که این روحانی مبارزه مسیر آن را هموار کرد راه اسلامیت و ارزش مداری اسلامی بود.

وی با تأکید براین که شهید نواب صفوی با تفکر دینی و انقلابی به میدان آمد، خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش اسلام ناب، مرهون از خودگذشتگی های شخصیت هایی همچون نواب صفوی است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که نشر گفتمان اسلامی در جامعه مهم ترین هدف شهید نواب صفوی بود، تصریح کرد: علما و بزرگان دینی در طول تاریخ هیچ گاه در برابر انحراف و دین ستیزی سکوت نکردند و با همه توان خود به میدان آمدند و دین را حفظ کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که همه دغدغه شهید نواب صفوی برافراشتن پرچم اسلام بود، بیان داشت: این روحانی شهید از پشگامان تشکیل حکومت اسلامی به شمار می رود.

وی سیره علمی و عملی این روحانی شهید را الگویی ارزشمند برای عموم جامعه به ویژه طلاب جوان دانست و خاطرنشان کرد: باید سیر و سلوک، اخلاق و منش، دغدغه دینی و تعامل او با مردم بیشتر مورد توجه جامعه امروز قرار گیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha