شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دینی

حوزه/ حجت الاسلام رحمانی گفت: هدف این است که در مسیر زندگی دیندار باشیم و لذا هرچیزی که در تعارض با دینداری ما قرار گرفت باید آن را کنار بگذاریم.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، پیش از ظهر امروز  جلسه ی تفسیر ویژه ی طلاب، با حضور حجت الاسلام حجت الله رحمانی، مدیر مرکز تخصصی تفسیر جامعه القرآن استان اصفهان در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ام الائمه (س) شهرستان نجف آباد برگزار شد.

در این جلسه، مدیر مرکز تخصصی تفسیر جامعه القرآن استان اصفهان با توجه به آیه ی98 سوره نساء گفت: بالاترین اتتظاری که خدا از ما دارد دینداری است؛ دین تمام شخصیت ماست و لذا شخصی که  زمینه ی گناه را دارد، هجرت از یک مکان به مکان دیگر و انجام دادن مسائل دینی اش واجب است.

حجت الاسلام رحمانی اذعان داشت: در مباحث خانواده وقتی شوهر بد اخلاق است و نفقه نمی دهد و یا موارد دیگر، اصلا مجوز طلاق نیست و در این موارد باید تحمل کرد و چه بسا ثواب هم دارد؛ فراموش نکنیم که حضرت آسیه در خانه ی فرعون و در آن فضا زن نمونه شد.

 وی با اشاره به آیه ی 229 سوره ی بقره «فان خفتم الّا یقیما حدود الله » بیان کرد: هدف این است که در مسیر زندگی دیندار باشیم؛ لذا هرچیزی که در تعارض با دینداری ما قرار گرفت باید آن را کنار بگذاریم.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر جامعه القرآن استان اصفهان افزود: اگر دیدید در مسائل خانوادگی حدود و مرز خدا رعایت نمی شود و با مشاوره این مشکلات بر طرف نشد و یا اینکه محل زندگی شما مانع از دینداری شماست، باید از همسر خود جدا شده و از آن محل کوچ کنید.

حجت الاسلام رحمانی در ادامه آیه 97 سوره ی نساء تصریح کرد: ملائکه به عنوان دلیل بر کسانی که وقتی از آن ها می پرسند چرا گناه کردید، چه چیزی باعث گناه شما شد؟ آنان می گویند: ما مستضعف بودیم، شرایط  و دینداری برای ما سخت بود و لذا به آنها خطاب می شود «مگر زمین خدا گسترده نبود که هجرت کنید».

وی خاطر نشان کرد: مبنای هجرت پیامبر(ص) همین آیات بود و لذا هرکس در راه خدا هجرت کند، خداوند راه ها را برای او باز می کند و خیر و برکت نصیبش می شود و حتی اگر جان خود را از دست بدهد خدا با او خواهد بود.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر جامعه القرآن استان اصفهان در پایان گفت: وظیفه ی من و شما در جامعه ی امروز این است که امر به معروف و نهی از منکر کرده و دغدغه ما این باشد که افراد و جامعه خوب تربیت شوند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha