جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: انتقاد از مقام عصمت مبنای قرآنی نداشته و چنین چیزی مردود و باطل است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی ظهر امروز در مراسم تجمع طلاب و اساتید مدارس علمیه قزوین در اعتراض به اهانت به مقام معصومین (ع) ضمن انتقاد از این موضوع، اظهار داشت: انتقاد از مقام عصمت، معنای ناسازگاری داشته و اگر کسی منتقد است، به معنای اعتراض و مخالفت اوست.

وی افزود: هیچ گاه این حق را نداریم که نظر و دیدگاه خود را بر نظر خدای متعال و معصوم محقق نماییم؛ چراکه معصوم حق الیقین بوده و درجه یقین مقام عصمت است.

وی ادامه داد: اگر کسی نظریه ای مخالف عصمت و یا خدای متعال مطرح نمود، وارد گمراهی می شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان داشت: گاهی مواقع خود سخن مهم بوده و مهم نیست که گوینده چه کسی باشد؛ ولی باید متوجه باشیم که این سخن بر چه اساس و مبنایی از طرف گوینده بیان شده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: سوال از محضر پیامبر ومعصومین (ع) به هیچ وجه اشکال و ایرادی ندارد؛ لکن باید بدانیم نقد به معنی زیر سوال بردن امام معصوم و یا تشکیک در گفتار ایشان مخالف با صریح آیاتی همچون أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ ۖ بوده و آیات بسیاری که اطاعت بدون قید و شرط از معصوم را بر همه واجب می داند و نقد یا تشکیک در گفتار معصومین(ع) مخالف با مسئله مورد قبول قاطبه امت اسلامی یعنی عصمت است.

وی اظهار کرد: مسئولین باید توجه داشته باشند که با ارائه نکاتی مبهم، میدان را برای دشمنان باز نگذارند.

استادحوزه علمیه قزوین شفاف سازی را امری ضروری دانست و اظهار کرد: مطالبات مردم منطقی و به حق است؛ پس مسئولین با وحدت و همدلی نسبت به رفع مشکلات اقدام جدی نمایند.

وی اظهار کرد:  با وحدت و همدلی باید توطئه های استکبار جهانی را خنثی کنیم و اگر وحدت و همدلی داشته باشیم ،دشمنان نمی توانند کوچک ترین ضربه به مسلمانان بزنند و به اهداف شوم خود برسند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان داشت: باید وحدت و همدلی خود را حفظ کنیم و آبادانی و امنیت و پیشرفت در سایه وحدت و همدلی به وجود می آید .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha