شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
IMG۱۲۵۸۳۲۳۹.jpg

حوزه/ آیت الله محمدی گفت: ما باید به دنبال علت خلقت خلق انسان از ناحیه خداوند بوده تا با درک حقیقت واقعی مسیر کمال و سعادت واقعی را به خوبی طی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در جلسه درس اخلاق در مسجد مدرسه علمیه آخوند(ره)، با اشاره به اهمیت بحث اخلاق ابراز داشت: اخلاق نردبانی بلند به سوی کمال واقعی و شناخت خداوند است.

وی ادامه داد: عملکرد انسان بر اساس پشتوانه فکری و نوع جهان بینی اوست؛ از این رو اگر شخص مرتکب گناه هم می شود، برگرفته از نوع شناخت و تفکر او نسبت به آن گناه است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان افزود: افعال انسان ها تبلور باور های آن هاست و هرکس با کار خود هویت اعتقادی و شخصیتی خود را بیان می کند.

وی تصریح کرد: ما نباید از نوع اعتقاد و نگاه خود نسبت به دنیا و محیط اطراف خود غافل شده و با مراقبت و پیگیری مداوم همواره مراقب اعتقاد خود باشیم؛ چراکه تاثیر مستقیمی در نوع عملکرد ما دارد.

امام جمعه همدان گفت: به تعبیر امام علی(ع) ما نباید خود را موجودی کوچک تصور کنیم؛ بلکه خلقتی به بزرگی جهان در ما خلاصه شده که از این رو می توانیم از سد همه مشکلات مثل گناهان پیش رو به خوبی گذر کنیم.

وی بیان داشت: راه رسیدن به کمال واقعی در گرو رسیدن به شریعت، طریقت و در نهایت حقیقیت است که باید در این راه تلاش جدی و مستمری داشته باشیم.

آیت الله محمدی خاطرنشان کرد: ما باید به دنبال علت خلقت خلق انسان از ناحیه خداوند بوده تا با درک حقیقت واقعی مسیر کمال و سعادت واقعی را به خوبی طی کنیم.

وی در پایان افزود: طلبه ها در راهی قدم گذاشته اند که باب معرفت و شناخت معارف الهی به سوی آن ها باز بوده ومی توانند راه صحیح زندگی را با فراگیری به دیگران هم آموزش دهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha