پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
میرعمادی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان گفت: بخشش از راه های فرهنگ سازی صلح و سازش است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی امروز در همایش صبر با اشاره به اینکه صبر، بخشش و گذشت از موضوعات مهم و حیاتی در جامعه تلقی می شود، بیان داشت: امید می رود با ارائه راه کارها و فرهنگ سازی در این اصول بتوانیم فرهنگ صلح و سازش را در جامعه ارتقاء بخشیم .

وی با بیان اینکه باید با برشمردن آگاهی و اطلاعات عمیق دینی و علمی در خصوص صبر و سازش فرهنگ سازی این اصول اخلاقی ارزشی را در جامعه افزایش دهیم افزود: عامه مردم باید متوجه اثرات و برکات صبر و صلح و سازش در جامعه در برابر مشکلات و گرفتاری باشند .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه باید با بهره گیری از آیات و روایات قرآنی و معرفی این الگوها به مردم برکات و اثرات مطلوب صبر و صلح را در جامعه تبیین و نهادینه نمود، خاطرنشان کرد: همه عناصر و نهادها باید نسبت به فرهنگ سازی این مقوله در جامعه تلاش نمایند .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه جهت گیری دستگاه قضایی برای مختومه شدن و رأی نهایی برخی پرونده ها باید به صلح و سازش منجر شود، گفت: محاکم قضایی و قضات پرونده ها نیز باید نسبت به تحقق این مهم تلاش خود را بکار گیرند .

وی با تاکید بر اینکه صلح و سازش در مختومه نمودن پرونده ها کم هزینه تر می باشد، افزود: در ایجاد صلح و سازش در پرونده ها آبرو و اعتبار مراجعان نیز حفظ خواهد شد .

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر اینکه با صلح و سازش در بررسی پرونده ها حل مشکلات مردم نیز به دست خودشان صورت خواهد گرفت، بیان داشت: جهت دهی دستگاه قضا، مبلغان، ائمه جماعات، رسانه ها و فرهنگ سازان نیز باید به سمت صلح و سازش منجر شود .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در پایان با بیان اینکه در سوره حجرات آیاتی در خصوص صلح و سازش طوایف ذکر شده است، گفت: بررسی آیات و روایات قرآن و دین مبین اسلام در خصوص برکات صلح و سازش نیز قابل تامل و بررسی است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha