جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه انقلابی

حوزه/ معاون حوزه علمیه مازندران از برگزاری همایش حوزه انقلابی فردا با حضور مدیران و اساتید مدارس علمیه مازندران، گلستان و سمنان در ساری خبر داد.

حجت الاسلام محمد جواد قنبری، معاون حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران از برگزاری همایش حوزه انقلابی فردا با حضور مدیران و اساتید مدارس علمیه مازندران، گلستان و سمنان در ساری خبر داد.

وی با اشاره به این که در همایش مدیران پایگاه های بسیج طلاب مدارس علمیه این سه استان نیز حضور دارند، تصریح کرد: در این همایش یک روزه نماینده ولی فقیه در مازندران، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و حجت الاسلام ملک دار سخنرانی خواهند کرد.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همایش حوزه انقلابی فردا پنج شنبه در سالن الغدیر سپاه کربلا استان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش به طور حتم در تقویت شاخصه های انقلابی گری در حوزه های علمیه بسیار اثرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام قنبری در ادامه سخنان خود انقلابی بودن را شاخصه اصلی حوزه علمیه در طول تاریخ برشمرد و گفت: حوزه های علمیه همواره دردفاع از اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی ثابت قدم بوده اند.

وی به رسالت مهم حوزه های علمیه در شرایط امروز جامعه اشاره کرد و با بیان این که حوزه باید طلابی متعهد و انقلابی پرورش دهد، تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی برای دفاع از دین و انقلاب نیازمند طلابی ولایت مدار و انقلابی است.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه علمیه همواره پیشگام در دفاع و حراست از دین و ارزش های ناب اسلامی بوده است و در این مسیر هیچ گاه لحظه ای درنگ نکردند، افزود: امروز نیز حوزه و روحانیت بدون هیچ چشم داشتی در صف نخست مدافعان اسلام و انقلاب قرار دارند.

وی با اشاره به این که حوزویان همواره جزء بی ادعا ترین اقشار جامعه بودند، خاطرنشان کرد: مهم ترین و اثرگذار ترین نقش در رشد معارف دینی در جامعه اسلامی بر عهده حوزویان است، اما آن طور که شایسته بود از ظرفیت و توانمندی این بخش استفاده نشده است.

حجت الاسلام قنبری با بیان این که حوزه های علمیه مهم ترین مرکز تولید تفکر اصیل اسلامی در جامعه محسوب می شوند، تصریح کرد: حوزه برای ترویج تفکر اصیل اسلامی و انقلابی ابتدا باید خود بر این اصل استوار باشد.

معاون حوزه علمیه مازندران از حوزه و روحانیت به عنوان مرجعیت فکری انقلاب و مردم مؤمن و انقلابی کشورمان یاد کرد و گفت: در طول دهه های اخیر هیچ گاه دیگر مراکز علمی کشور مرجع فکری و دینی مردم نبوده اند.

وی از انقلاب اسلامی به عنوان فرزند حوزه یاد کرد و با بیان این که حوزه وظیفه دارد از فرزند خود در برابر آسیب های دشمنان محافظت کند، بیان داشت: امروز یکی از مهم ترین راه حفظ و بقای انقلاب تداوم تفکر انقلابی در همه بخش های کشور به ویژه در حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام قنبری با بیان این که بقای انقلاب اسلامی به صدور انقلاب و جهانی‌سازی آن است، تصریح کرد: در این راستا یکی از مهم ترین وظایف مهم حوزه و روحانیت تولید فکر جهانی‌سازی انقلاب است.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مقام معظم رهبری نسبت به انقلاب زدایی از حوزه های علمیه هشدارهای لازم را داده اند، گفت: امروز همه حوزویان باید در جهت رفع این دغدغه های مهم مقام معظم رهبری تلاش کنند.

وی با بیان این که شناخت حوزه انقلابی بر بررسی ملاک‌هایی استوار است که از حقیقت اسلام به دست می‌آید، تصریح کرد:  شناخت دقیق‌ و عمیق تر حوزویان از اسلام حقیقی می‌تواند پلی به سوی آراستگی آن به صفات حوزه انقلابی باشد.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بر ضرورت انقلابی ماندن حوزه تأکید کردند، بیان داشت: برای تحقق این مطالبه مهم مقام معظم رهبری همه بخش های حوزه و دیگر نهادهای مرتبط باید به میدان بیایند.

وی با بیان این که اگر نقش آفرینی حوزه در دوران مبارزات انقلاب نبود، قیام به نتیجه مطلوب نمی رسید و همانند گذشته ابتر باقی می ماند، تصریح کرد: اما رهبری حوزه و روحانیت در جریان نهضت انقلاب، بستری را برای پیروزی آن نهضت عظیم فراهم کرد که امروز باید قدردان آن حضور هوشمندانه باشیم.

حجت الاسلام قنبری با بیان این که دشمنان امروز تلاش می کنند نگاه و رویکرد انقلابی را در ارکان مهم و اثرگذار نظام به ویژه حوزه های علمیه نفوذ دهند، تصریح کرد: باید هوشیار باشیم تا این رکن اصیل انقلاب در دام دشمنان گرفتار نشود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha