جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
چهارشنبه سیاه اهواز

حوزه/ آیین گرامیداشت ۲۷ دی‌ماه اهواز «چهارشنبه سیاه» در حسینیه اعظم کلان‌شهر اهواز با حضور خانواده‌های معزز شهدای ۲۷ دی سال ۵۷ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مراسم گرامیداشت «چهارشنبه سیاه» اهواز، با حضور علما، روحانیون، اقشار مختلف جامعه به‌ویژه خانواده‌های شهدای و ایثارگران در حسینیه اعظم این کلان‌شهر برگزار شد.

در این مراسم حجج اسلام و المسلمین حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز و سپهر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان سخنرانی کرده و جوانان نسل سوم-چهارم انقلاب و به مقام شامخ شهدای حماسه ۲۷ دی‌ماه سال ۱۳۵۷ مردم اهواز ادای احترام کردند.

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام سپهر، با بیان اینکه «۲۷ دی» یکی از روزهای به یادماندنی در تاریخ اهواز است، گفت: این روز تلخ اما باشکوه، آزمونی بزرگ برای مردم اهواز بود که روحیه ولایت‌پذیری و مبارزه با حکومت فاسد و جبار را به منصه ظهور رساندند.

وی «۲۷ دی سال ۵۷» را آزمون قبولی مردم اهواز در همراهی و حرف‌شنوی از امامت انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: عشایر عرب خوزستان به تبعیت از فتوای مرجعیت وقت به مبارزه با اشغالگران انگلیسی پرداخته و بنیه‌های نظام طاغوتی را از بین بردند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، در بخش دیگری از این مراسم، به «۲۷ دی‌ماه سال ۵۷» اهواز اشاره کرد و اظهار داشت: هجوم وحشیانه، تیراندازی‌های هوایی و زمینی، تقدیم ۲۲ شهید، به زیر گرفته شدن ماشین‌ها توسط تانک‌ها و نفربرهای زرهی و خسارت زدن به اموال عمومی را از جمله رویدادهای ۲۷ دی‌ماه سال ۵۷ در اهواز بود که باید یاد و خاطره آن همواره گرامی داشته شود.

امام جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه انقلاب اسلامی با حضور امام خمینی(ره) در فرانسه و اعتصاب کارکنان شرکت نفت در خوزستان به جهانیان معرفی شد، گفت: خوزستان و مردم اهواز همواره در حفظ و حراست از آرمان انقلاب اسلامی کوشا بوده و امروز برای گرامیداشت یک حادثه پراهمیت در تقویم سیاسی –دینی خود، به این مکان مقدس آمده‌اند.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم، از مقام شامخ شهدای حادثه «چهارشنبه سیاه اهواز» تقدیر و بر لزوم استمرار راه آن بزرگان تا برچیده شدن ظلم و کفر جهانی تأکید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha