جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار نماینده مقام معظم رهبری در سوریه با عالی ترین مقام مسیحی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری در دیدار با عالی ترین مقام مسیحی ارتدوکس سوریه گفت: این گونه نشست ها با پیروان مذاهب و ادیان گوناگون برای اتحاد همبستگی و تبادل فرهنگی است .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده ولی فقیه در سوریه در دیدار با عالی ترین مقام مسیحی  ارتدوکس سوریه گفت: این گونه نشست ها با پیروان مذاهب و ادیان گوناگون برای اتحاد همبستگی ونوعی تبادل فرهنگی است .

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی اشکذری اظهار داشت: سوریه از گذشته مکانی برای حضور صاحبان ادیان و مذاهب مختلف بوده که همه آنان در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشتند.

وی افزود: جمهوری اسلامی، سوریه و همه مسلمانان جهان آماده هستند تا در کنار هم به عنوان صاحبان فرهنگ در مقابل تفکرهای انحرافی ایستادگی کنند.

نماینده رهبری در سوریه ادامه داد: همه ما باید  تکفیری هایی که در این سرزمین به فرهنگ اسلام و مسیحیت تعرض کردند با اتحاد و همبستگی، با آنان مقابله کنیم.

وی ارتباط میان  مسیحیت و مسلمانان از گذشته را یاد آور شد و گفت این ارتباط خوب از گذشته وجود داشته زیرا اشتراکات فراوانی با هم دارند و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بهترین شب ها و زمان را برای زیارت خانواده های شهدای مسیحی انتخاب می کنند، اینجا ما وظیفه داریم که این ارتباط را بیشتر برقرار کنیم.

نماینده رهبری در سوریه تصریح کرد: یکی از نقاط مشترک مسلمان با مسیحیت موضوع قدس و فلسطین است که همه ما دفاع از مسجدالاقصی را حق خود می دانیم.

وی ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که قدس به دست مسلمانان، مسیحیان و همه پیروان مکتب توحیدی آزاد شود.

لازم به ذکر است که نماینده سفیر جمهوری اسلامی و مسئول رایزنی فرهنگی ایران در سوریه در این دیدار که به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع) برگزار شد، نماینده رهبر انقلاب را همراهی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha