پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام دستجردی، امام جمعه قوچان

حوزه نیوز/ امام جمعه قوچان با بیان اینکه انقلاب تا زمانی که پابرجا باشد دشمن دارد، گفت: بیشترین هجمه دشمن به مسائل فرهنگی است در حالی که متأسفانه دولت نتوانسته‌ در این زمینه مردم را توجیه کند و به میدان بیاورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اظهار داشت: دشمنان در مسائل و مناسبت‌های اجتماعی مختلف نفوذ می‌کنند، در اموراتی وارد می‌شوند که برای شما قابل توجه است و برای رسیدن به اهدافشان از هر وسیله و راهی که مقدور باشد، استفاده می‌کنند.
امام جمعه قوچان با بیان اینکه شیطان از مسیری وارد می‌شود به آن توجه داریم و مقدس می‌شماریم، افزود: دشمنان گاهی مشابه به عقاید و افکار ما رفتار می‌کنند تا با ما را با خود همسو کنند، امروز هشت سال جنگ نیست که اسلحه به دست بگیریم بلکه باید در این زمینه ها استقامت و مقاومت کنیم که دشمن ما را گول نزند و دچار چالش نشویم.
وی با تأکید بر اینکه برای مقابله با جریان‌های مخالف باید دشمن را بشناسیم و از خنده دشمن خوشحال نشویم، خاطرنشان کرد: کره زمین در هر مقطع و زمان معاویه‌‌های گوناگونی برخود می‌بیند، نفاقی که در وجود معاویه های زمان است همان کاری می‌کند که در زمان حضرت علی(ع) کرد.
مردم نظاره‌گر و اداره‌کننده نظام هستند
حجت‌الاسلام دستجردی با اشاره به انتخاب و نظارت مردم بر انقلاب و نظام، بیان کرد: در جامعه ای که مردم آن را برپا کرده‌ و آن را اداره می‌کنند، امام جامعه را خود مردم انتخاب می کنند و مردم به همه امور نظارت دارند همه بیانگر انتخاب انقلاب اسلامی است، حال به دولت انگلستان توجه کنید که در مدت زمان حکومتش چند دفعه برای قانون اساسی رأی مجدد گرفته است.
وی تصریح کرد: انقلاب تا زمانی که پابرجا باشد دشمن دارد و هر روز بر دشمنانش افزوده می‌شود چون آخرالزمان شیاطین بیشتر می‌شوند؛ شیطان دشمن فرشته است و طبیعی است شیطان سراغ مردم فرشته گونه ایران اسلامی می‌آید.
امام جمعه قوچان با اشاره به این کلام امام علی(ع) که «اگر بخوابیم با لگد دشمن بیدار می‌شویم»، افزود: دشمن یک از لحظه از یاد شما غفلت نمی کند برای نابودی شما شب‌ها نمی‌خوابد و نقشه می‌کشد پس شما هم غفلت نکنید چنانکه دشمن از برنامه ریزی برای نابودی شما غفلت نمی‌کند.
مردم توجیه فرهنگی نشده‌اند
وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مطرح کرد: دشمن در مسائل گوناگون جامعه ما در حال فرهنگ‌سازی است، دشمن درحال کادرسازی و سازماندهی نیروهایش است و بیشترین هجمه اش به مسائل فرهنگی است و متأسفانه نتوانسته‌ایم مردم را به لحاظ فرهنگی به میدان بیاوریم زیرا هرجا که مردم توجیه شدند به میدان آمدند بنابراین باید تلاش کنیم.
حجت‌الاسلام دستجردی با بیان اینکه سیم مردم با ولایت فقیه وصل است، خاطرنشان کرد: مردم پی جامعه و بالای آن ولایت است، مردم با ولایت همراهند و هر دو حرف همیدگر را درک می‌کنند اما این وسط دچار مشکل است، باید فرهنگسازی کنیم و همه جریانات را به مردم ارائه دهیم، شیعه در طول تاریخ خود را نشان داده است.

313/28

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha