جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اخبار جهان

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

 

روحانی یهودی به اسرائیل نه گفت

یسرول دوید داوید ویس خاخام یهودی که برای مشارکت در کنفرانس حمایت از قدس به مصر سفر کرده پیش از برگزاری این کنفرانس گفت: یهودیان اصیل به هیچ وجه اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند و قدس را هم پایتخت این رژیم نمی دانند و صهیونیستم جنبشی است که رژیم اسرائیل را ایجاد کرد و این درست بر خلاف اعتقادات سنتی یهود است.وی افزود: ما یهودیان برای تمام جهان آرزوی صلح داریم و مایل به جنگ یهودی - اسلامی نیستیم. ما شهروندان آمریکا هستیم و از ترامپ رئیس جمهور آمریکا می خواهیم به دنبال راهی برای صلح باشد.

 

حوزه ، روز سیاه اهواز را ملی کرد

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام مردم اهواز علیه رژیم پهلوی و کشتار بی‌رحمانه اعتراض کنندگان از سوی مزدوران شاهنشاهی در ۲۷ دی سال ۵۷، اظهارداشت: چهارشنبه سیاه اهواز از جمله رویدادهای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که الگویی برای همه مردم استان‌های کشور شد.

 

وفاق المدارس از شکنجه طلاب به ستوه آمد

سخنگوی وفاق المدارس شیعه پاکستان در بیانیه‌ گفت: تروریسم ربطی به اسلام یا فتوای مذهبی ندارد و هر سخنرانی که در منبر به مقدسات مذاهب دیگر توهین کند، نماینده شیعیان این کشور نیست. شهانی دستگیری های بی اساس بعضی از طلاب پاکستانی مشغول به تحصیل در حوزه‌های علمیه ایران، عراق و شام هنگام بازگشت به پاکستان را به شدت محکوم کرد و از دولت خواست دست از آزار طلاب حوزه های علمیه بردارد،‌ زیرا طلاب شیعه در حال خدمت به  دین مبین اسلام هستند.وی افزود: پاکستان باید دوست و دشمن خود را تشخیص دهد و برای پیشرفت کشور با کشورهای اسلامی  همسایه همکاری کند.

 

سبک قرائت در ایران درجا زد

چهره قرآنی کشور گفت: سبک قرائت قرآن در جهان اسلام به ویژه در ایران درجا می‌زند به نحوی که امروز فقط صوت تعداد محدودی از قاریان مشهور شنیده می‌شود. صابری نسب افزود: تقلید از قاریان مصری باعث شده، قرائت‌های امروزه به دل ننشیند البته قاریان چاره‌ای جز تقلید ندارند زیرا در مسابقات مختلف قرآن در تمام سطوح سبک‌های مصری و تقلیدی دنبال می‌شود و در چنین شرایطی فرصت ابداع سبک جدید متناسب با ذائقه مستمع ایرانی وجود ندارد.

 

آیت الله نوری همدانی به فرافکنی ها پاسخ داد

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار  روحانیون و طلاب مطالبه کننده حقوق مردم  و زیر سؤال بردن عصمت معصوم از سوی بعضی افراد بر وحدت مردم تاکید کردند و گفتند:وحدت بسیار مهم است ولی باید  کاری کرد تا وحدت بر حول محور  شخصی  خاصی باشد که با خدا در ارتباط است . ایشان گفتند: هیچ وقت از پیامبر(ص) ائمه(ع) انتقاد نشده، سؤال شده است. آنها جواب داده اند، ما در این حرف، انتقاد نمی بینیم. ما در کلامات می بینیم از پیامبر(ص) و ائمه(ع) سؤالی شده و جوابی داده اند.معظم له با بیان اینکه خلط بحثی شده است  اظهار داشتند: انتقاد غیر از سؤال است  تاکید کردند: اما بگویم این سؤال نبوده بلکه انتقاد از معصوم(ع) بوده و بخواهیم به کار خودمان ربط بدهیم، این خلط مبحث و مغالطه کاری است. این انتقاد نیست بلکه از معصوم(ع) سؤال شده و پاسخ دادند.

 

قم هم وارد دنیای کتاب شد

به نقل از روابط عمومی دنیای کتاب، شرکت دنیای کتاب امروز ما ایرانیان که به همت تعدادی از ناشران و کتاب فروشان جوان و فعال شهر قم تأسیس شده است، به زودی اولین فروشگاه بزرگ خود را با نام دنیای کتاب در شهر مقدس قم افتتاح می نماید.این مجموعه فرهنگی و فروشگاهی در فضایی به وسعت 1270 متر مربع در مجتمع تجاری صفائیه، شهر قم تأسیس شده که در روز پنج شنبه 28 دی ماه 96 با حضور مسئولین و فرهیختگان کشوری و استانی به بهره برداری خواهد رسید.

 

توصیه آیت الله سبحانی به گعده های طلاب

حضرت آیت الله سبحانی امروز در درس خارج در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در مورد مجالس مومنین گفتند: مجالسی که عده ای از مومنان دور هم جمع شوند و در آنجا یک فرع فقهی یا کلامی یا مسئله ای که جامعه به آن نیاز دارد مطرح شود به تعبیر پیامبر اکرم(ص) روضه ای از ریاض بهشتی می باشد.معظم له افزودند: اگر خدای ناکرده در این مجالس غیبت یا گناه دیگری انجام شود آنجا حفره ای از جهنم می باشد و فایده ای ندارد.

 

جامعه مدرسین همت مجازی را تمام کرد

در این همایش که امشب بعد از نماز مغرب و عشا در سالن همایش های دارالشفا برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین طی سخنان کوتاهی ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان در این همایش ابراز داشت: با توجه به اهمیت و حوزه تاثیرگذاری بالای فضای مجازی و دغدغه های مقام معظم رهبری و علما و مراجع عظام تقلید در این باره ضروری است که حوزویان ضمن شناخت و درک مناسب نسبت به فرصت ها و تهدیدهای آن به وظیفه و رسالت خود در این باره آشنا شده و عمل کنند.

 

الجزایر به حوزه روی آورد

رئیس مجلس اعلای الجزایر اعلام کرد که قصد دارد به زودی یک سازمان مذهبی در الجزایر ایجاد کند تا با نظارت بر موسسات بانکی در زمینه امور مالی اسلامی از انها حمایت لازم را انجام دهد.این موسسه دینی وابسته به مجلس اعلای الجزایر خواهد بود و از مقررات بانک مرکزی به منظور حصول اطمینان از انطباق کامل مقررات بانکی با معاملات تجاری اسلامی پیروی خواهد کرد.به گفته مسئولین، این موسسه متشکل از متخصصان اقتصادی و فقهی در زمینه معاملات مالی خواهد بود تا هر دو جنبه مالی و اسلامی در آن رعایت شود.

 

جامعه مدرسین از اصلاحیه روحانی تشکر کرد

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: من كاري به مسائل جناحي و اختلافات سياسي ندارم، اما از باب اينكه انصاف بايد رعايت بشود، بنده به سهم خود از رئیس جمهور درباره اصلاح مطالب خود درباره نقد معصومین(ع) تشكر مي‌كنم كه اين مسئله را اصلاح كرد.

 

 

رییس مجلس اندونزی از روحانیت تشکر کرد

رئيس مجلس اندونزي در ديدار معاون امور زائرين استاندار قم از ميزباني استان قم از طلاب اندونزيايي تقدير كرد. يونس عالي پور معاون استاندار قم نيز در اين ديدار گزارشي از شرايط تحصيلي طلاب خارجي حاضر در قم ارائه كرد و گفت: مسئولان استان قم در راستاي فراهم نمودن زيرساخت هاي معرفي چهره ي واقعي اسلامي تلاش جدي دارند.معاون استاندار قم افزود: اميدواريم با تعامل ايران و ساير كشورهاي داراي جمعيت مسلمان، زمينه ي اتحاد مسلمين در جامعه ي جهاني فراهم شود.

 

حوزه بعد از زیارت به فکر جوانان افتاد

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: پدر و مادرها باید از مکه رفتن‌ها و یا زیارت های چندین و چند باره خودداری کرده و بخشی از هزینه‌ها را صرف ازدواج جوان خود کرده و او را در این راه تنها نگذارند؛ چراکه کمک به تامین مایحتاج زندگی یک جوان نزد خداوند بسیار پسندیده‌تر از زیارت‌های چندین‌باره است.

 

ناصریه مسیحیان را در آغوش اسلام به تصویر کشید

بيش از هزاران گردشگر خارجی به مناسبت ایام ولادت حضرت عیسی(ع) و کریسمس، از مسجد امام اصفهان بازدید کرده و نظرات خود رابر روی تخته وایت بردی که برای این کار تعبیه شده بود، ثبت کردند. بر اساس این گزارش، مدرسه علمیه ناصریه اصفهان که به عنوان راهنمایی تخصصی توریست در سال های اخیر احیا شده است، بروشورهایی متشکل از مباحثی که درباره حضرت مسیح(ع) در آیات و روایات اسلامی آمده، در اختیار این توریست ها قرار داده است.

 

روحانی شهیدی که خونش ثمر داد

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نواب صفوی از این روحانی مبارز و انقلابی به عنوان نماد عدالت خواهی، حق طلبی و ظلم ستیزی یاد کرد.وی سیره علمی و عملی این روحانی شهید را الگویی ارزشمند برای عموم جامعه به ویژه طلاب جوان دانست و خاطرنشان کرد: باید سیر و سلوک، اخلاق و منش، دغدغه دینی و تعامل او با مردم بیشتر مورد توجه جامعه امروز قرار گیرد.

 

خلا حوزه علمیه چاره جویی شد

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر لزوم پر کردن خلأ آموزشِ مطلوب پژوهشگری در حوزه های علمیه تاکید کرد. حجت الاسلام و المسلمین لکزایی گفت: باید در نظام آموزشی حوزه، خلا آموزشِ مطلوب پژوهشگری را پر کنیم که اگر این امر ترمیم شد باعث می شود که ما در پژوهش های اسلامی و مخصوصاً در حوزه تامین نیازهای نظام اسلام یاز وجود طلاب فاضل و در عین حال پژوهشگر بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

 

علم الحدیث کم خونی گرفت

آیت الله سبحانی گفت: با وجود اینکه حدیث شیعه بسیار مستحکم تر از اهل سنت است اما متأسفانه این اواخر علم الحدیث در شیعه ضعیف شده است. آیت الله سبحانی با بیان اینکه حدیث ما امروز وجاده شده در حالی که در گذشته وجاده مطرح نبوده و حدیث سینه به سینه از استاد شنیده و نوشته می شد، عنوان کرد: کتاب های حدیث ما باید از نظر متن، صحت و دلالت منقح و بعد نوشته شود.

 

 

علامه ی مدافع شهیر تشیع

علامه امینی، نویسنده کتاب گرانقدر الغدیر عمر پربرکت خود را در اثبات حقانیت امام علی (علیه السلام) صرف کرد و اندیشمندان اسلامی واکنش های بسیاری درمورد کتاب او داشتند. در این گزارش که به مناسبت ۲۸ ربیع الثانی سالروز وفات این عالم جلیل القدر نگاشته شده به این واکنشها اشاره شده است.

 

الازهر بر سر اسرائیل فریاد کشید

حمد الطیب شیخ الازهر ممانعت صهیونیست ها از سفر شیخ یوسف سلامة به مصر برای مشارکت در کنفرانس یاری قدس را به شدت محکوم کرد. این کنفرانس امروز چهارشنبه با مشارکت شخصیت های 86 کشور جهان برگزار می شود. کنفرانس الازهر برای یاری قدس تلاش می کند پرده از ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی بردارد و بر حق مردم مظلوم فلسطین در برپایی کشوری مستقل با مرکزیت قدس تاکید کند و در برابر تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بایستد.

 

روحانی شهید سازندگی ، تکریم قرآنی شد

اسدالله زارعی، روحانی شهیدی که سال ۶۷ در عملیات مرصاد شهید شد، در روستای الموت به شهید سازندگی معروف است. جامعه قرآنی چهارشنبه این هفته ۲۷ دی ماه؛ میزبان خانواده شهید روحانی اسدالله زارعی بود و در این دیدار با خصوصیات و شاخص‌ترین اخلاق شهید مورد نظر آشنا شدند.دختر شهید بیان کرد: روستای الموت جاده خاصی نداشت و مردم با حیوانات رفت و آمد می‌کردند تا اینکه پدرم با موافقت مادرم، النگوهای مادر را فروخت و با کمک جهاد سازندگی قزوین و با زحمات شبانه‌روزی جاده خاکی را در آنجا راه‌اندازی کرد. نام پدرم در روستای الموت با شهید سازندگی یاد می‌شود.

 

سازمان تبلیغات به سطح چهار حوزه چراغ سبز نشان داد

دبیر اجرایی طرح حمایت از پایان‌نامه‌های دکتری میز آموزش و پرورش قطب‌های فکری فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: این طرح که در ۵۷ موضوع آماده شده، ویژه دانشجویان دکتری و سطح چهار حوزه است. وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از بررسی طرح، چنانچه مصوب شد و در برنامه طرح حمایت قرار گرفت، مدارک تکمیلی مانند رونوشت شناسنامه، کارت ملی و شماره حساب متقاضی دریافت خواهد شد تا عقد قراردادی برای حمایت صورت گیرد.

 

آیت الله سبحانی به ترجمان واحد رای داد

آیت‌الله العظمی سبحانی با تاکید بر لزوم ارائه ترجمه واحدی از قرآن کریم برای ارائه به کشورهای دیگر به مسئله رسم‌الخط اشاره کرد و گفت: این مسئله بلایی برای ما شده است؛ زیرا سعودی‌ها دوست دارند رسم‌الخط عثمان‌طه را حفظ کنند ولی جمهوری اسلامی باید قرآنی را با رسم‌الخط مورد نظر خود ارائه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha