پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام نعمت الهی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اهمیت مسائل دینی در سلامت روح انسان گفت: امروزه سلامت فقط در سلامت جسمانی معنا نمی شود؛ سازمان جهانی سلامت پنج نوع سلامت دیگر از جمله سلامت اجتماعی، روحی و روانی، محیط زیست و ... را مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی صبح امروز در مراسم تجلیل از دست اندرکاران ستاد فرهنگی حوزه علمیه قزوین در مراسم اربعین حسینی، ضمن قدردانی از تلاش های ارزشمند مسئول کمیته معنوی اربعین حسینی این استان، اظهار داشت: موکب حوزه علمیه قزوین، یکی از موکب های خوب در خدمت به زائرین اربعین حسینی بوده که جای قدردانی از مسئولان آن دارد.

وی افزود: مسئولین برپایی موکب در مراسم اربعین حسینی باید تلاش جهت برنامه ها ی بهتر در این مراسم معنوی و سیاسی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اهمیت مسائل دینی در سلامت روح انسان خاطرنشان کرد: امروزه سلامت فقط در سلامت جسمانی معنا نمی شود؛ سازمان جهانی سلامت پنج نوع سلامت دیگر از جمله سلامت اجتماعی، روحی و روانی، محیط زیست و ... را مطرح کرده است.

حجت الاسلام نعمت اللهی خاطرنشان کرد: هرگاه علم و فن آوری درخدمت دین قرار گرفته، شاهد پویایی در حوزه های معرفتی بوده ایم و امروز تکنولوژی یک ابزار مهم در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است.

 وی افزود: اگر جامعه ای به مباحث دینی اهمیت دهد، بسیاری از مشکلات کم می شود و تعلیم حکمت در عرصه دین لازم و ملزوم یکدیگر هستند تا جامعه دچار نقص نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: رسانه ها باید مباحث دینی و اخلاقی را جدی بگیرند و نگاه ابزاری به دین نداشته باشند، زیرا این کار بسیار خطرناک است اما می توانیم زمینه تعامل و خدمت رسانی دو سویه دین و رسانه را فراهم کنیم.

وی افزود:  رسانه ها باید شجاعانه وارد پاسخ دادن به شبهات دینی شوند و تاثیرگذاری دین در رسانه ها به عنوان یک تعامل دو سویه می تواند با منطق و برنامه ریزی مدون مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام نعمت اللهی ادامه داد: دشمنان به دنبال تغییر باورهای دینی جوانان هستند و در این رابطه در فضای مجازی فعالیت های گسترده ای دارند.

وی اظهارکرد: بنابر این مسئولان فرهنگی و دینی نظام وظیفه دارند که در این فضا ورود پیدا کرده و رسالت شورای عالی مجازی در این ارتباط سنگین تر است و باید ظرفیت سازی لازم انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha