پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام امینی

حوزه/ مشاور استاندار در امور روحانیون استان قزوین گفت: خسارت جنگ نرم به مراتب سنگین‌تر و بیشتر از جنگ سخت دشمن است؛ چراکه شهدا حاصل جنگ سخت هدایتگری و سازندگی دارد اما جنگ نرم گمراهی و ضلالت و انحراف و نابودی جوانان را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی قائدامینی امروز در مراسم تجلیل از دست اندرکاران ستاد فرهنگی مراسم اربعین حسینی حوزه علمیه قزوین به بحث جلوگیری از انحرافات و بدعت ها در هیئات مذهبی اشاره کرد و گفت: متاسفانه دشمن با استفاده از رواج انحرافات و بدعت ها در مراسم عزاداری شیعه بهره‌برداری ضد دینی و انسانی در نکوهش روضه و منبر دارد.

وی افزود: مسئولان هیات‌های مذهبی در شرایط اقتصادی که بسیاری از افراد به سختی تامین امرار معاش دارند، نگذارند مواد غذایی و نذورات بیهوده حیف و میل و اسراف شود.

وی افتخار مدال نوکری امام حسین(ع) در هیات‌های مذهبی و تخلق به آداب و اخلاق حسینی را برای همه افراد هیاتی تاکید و خاطرنشان کرد : استفاده از ظرفیت هیات‌ها در بازگویی تاریخ اسلام و عبرت‌آموزی از تاریخ اسلام و واقعه عاشورا از دیگر مباحث مورد نیاز در منبر است.

مشاور استاندار در امور روحانیون استان قزوین تصریح کرد:  با توجه به اینکه  استان قزوین همواره در انتقال فرهنگ شیعی نقش عظیمی داشته است، بنابراین هیات‌های مذهبی آن رسالت سنگین و وظیفه حساسی در ترویج فرهنگ مکتب تشییع و هدایت جامعه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین امینی بیان داشت: دشمن تلاش دارد تا جوان را از دین، امام حسین(ع) ، حیا و عفت دور کرده و بی‌بند‌وباری و ابتذال فکری و عملی را در میان آنان ترویج نماید.

وی اظهار کرد: دشمن برای رسیدن به هدفش بودجه‌های کلانی مصرف کرده و از ابزارهای پیشرفته کمک می‌گیرد.

مشاور استاندار در امور روحانیون استان قزوین با بیان ویژگی های جنگ سخت افزود: دشمن با تحمیل هشت سال جنگ تحمیلی به دنبال از بین بردن انقلاب اسلامی بود که جوانان ما با تکیه بر توانمندی های داخلی اجازه ندادند دشمنان ما بتوانند به اهداف خود دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین امینی بیان داشت: امروز دشمنان ما با استفاده از سربازان فرهنگی خود و از طریق تهاجم فرهنگی در پی رسیدن به مقاصد خود هستند.

در پایان این مراسم از 75 نفر از فعالین ستاد اربعین حسینی استان قزوین مورد تجلیل قرار گرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha