جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که مشکلات و سختی های حاصل از شرایط هیچ گاه موجب عقب نشینی روحانیت از رسالت و وظیفه بزرگی که بر عهده دارد نشده است، گفت: حوزه و روحانیت دفاع از اسلام، ارزش های دینی و انقلابی را وظیفه و رسالت خود می داند و در این مسیر هیچ گاه اهل تعارف نبوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در همایش حوزه انقلابی در ساری با اشاره به نقش عمده و اثر گذار حوزه و روحانیت در عرصه های مختلف، گفت: حوزه های علمیه در طول تاریخ در همه حرکت های انقلابی پیشگام بوده و هستند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که مهم ترین عوامل پیروزی در جامعه و نهصت سه چیز است، افزود: داشتن یک رهبر لایق، فرمانده توانا و مدیر نقطه شروع است، دوم وحدت و همدلی امت با نیروهای مطیع رهبری و سوم  هم حضور اثر گذار و همیشه در صحنه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به پرچمداری حوزه های علمیه در برابر استکبار جهانی گفت: نخستین شهید روحانی انقلاب اسلامی و دفاع از حرم از دیار مازندران بوده اند، شهدایی که پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی بودند.

وی با اشاره به این که در نگاهی گذرا به تاریخ صد سال اخیر به خوبی به نقش حوزه و روحانیت در حرکت ها و جنبش های انقلابی پی خواهیم برد، تصریح کرد: از نهضت مشروطه، ملی شدن صنعت نفت، تحریم تنباکو و انقلاب اسلامی نقش روحانیت شیعه کاملاً پررنگ بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که نخستین جرقه های آغاز مبارزات نهضت انقلاب از حوزه های علمیه زده شد، تصریح کرد: رهبری امام خمینی(ره) بر نهضت به عنوان شخصیتی که برخواسته از حوزه های علمیه بود، نویدبخش پیروزی بزرگی برای ملت بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که روحانیت در هدایت و روشنگری دوران مبارزات نقش بسیار مهمی بر عهده داشت، خاطرنشان کرد: اگر نقش آفرینی روحانیت نبود، نهضت به نتیجه مطلوب نمی رسید.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تلاش های روحانیت تنها به دوران نهضت انقلاب ختم نشده است، گفت: پس از پیروزی انقلاب، روحانیت با تحمل همه تهمت ها علیه خود تنها به فکر حفظ و بقای انقلاب و ارزش های نظام بوده است.

وی به رسالت مهم حوزه های علمیه در شرایط امروز جامعه اشاره کرد و با بیان این که حوزه باید طلابی متعهد و انقلابی پرورش دهد، تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی برای دفاع از دین و انقلاب نیازمند طلابی ولایت مدار و انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که مشکلات و سختی های حاصل از شرایط هیچ گاه موجب عقب نشینی روحانیت از رسالت و وظیفه بزرگی که بر عهده دارد نشده است، بیان داشت: حوزه و روحانیت دفاع از اسلام، ارزش های دینی و انقلابی را وظیفه و رسالت خود می داند و در این مسیر هیچ گاه اهل تعارف نبوده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که رسالت امروز حوزه انقلابی صیانت از انقلاب و ارزش های اسلامی است، گفت: حوزویان باید با دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب، توطئه های دشمنان علیه این نظام دینی را خنثی کنند.​

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha