سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که روح حوزه های علمیه با انقلابی گری عجین شده است، افزود: اما دشمنان و بدخواهان دین و انقلاب تلاش می کنند با نفوذ به این جریان اثرگذار جامعه اسلامی، این تفکر اصیل را در آنها کمرنگ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در همایش حوزه انقلابی در ساری، نگاه و تفکر انقلابی را مهم ترین رسالت حوزه و روحانیت عنوان کرد و گفت: حوزه های علمیه در طول تاریخ همواره مدافع حقیقی دین و ارزش های اسلامی بوده اند.

وی با بیان این که روح حوزه های علمیه با انقلابی گری عجین شده است، افزود: اما دشمنان و بدخواهان دین و انقلاب تلاش می کنند با نفوذ به این جریان اثرگذار جامعه اسلامی، این تفکر اصیل را در آنها کمرنگ کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که انقلاب اسلامی برخواسته از حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین پایگاه های نشر دین و ارزش های اسلامی و انقلابی رسالت سنگینی در حفظ و تقویت گفتمان انقلاب بر عهده دارند.

حجت الاسلام غلامی به دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انقلابی ماندن حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: امروز حوزه های علمیه و روحانیت باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تحقق رهنمودهای رهبری معظم تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز خطر نفوذ تفکر سکولار در حوزه های علمیه وجود دارد، خاطرنشان کرد: دشمنان با سرمایه گذاری گسترده در این خصوص تلاش می کنند تا حوزه های علمیه و طلاب را از مسیر اصیلی منحرف و در مسیری که خودشان می خواهند سوق دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با تأکید براین که حوزه های علمیه برای دفاع از دین و انقلاب باید برای همیشه انقلابی بمانند و این تفکر ارزشمند در طلاب زنده و  پویا باشد، تصریح کرد: نباید بگذاریم برخی تفکرات و القائات دروغین در این مراکز مهم دینی ما نفوذ کند.

حجت الاسلام غلامی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر به تکرار در خصوص مسأله نفوذ هشدارهای لازم را داده اند، گفت: حوزویان نیز باید مراقب توطئه نفوذ دشمنان باشند، چون هدف نخست آنها حوزه های علمیه و مراکز دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندرانبه تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت اصیل و آگاه شیعه اشاره کرد و با بیان این که روحانیت هیچ گاه در برابر توطئه افکنی های دشمنان سکوت نکرده است، افزود: تاریخ فعالیت های مبارزاتی علما و روحانیان سرشار از مقابله با اجانب و مستکبران عالم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که روحانیت برای دفاع و حراست از دین و انقلاب هر چه در توان داشته به کار گرفته است، تصریح کرد: اقدامات اثرگذار روحانیت همواره تیری در قلب دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به این که در صد سال گذشته روحانیت سرسلسله جنبان همه حرکت های انقلابی و مردمی علیه ظلم و استبداد بوده است، افزود: اگر نقش آفرینی روحانیت با بصیرت و انقلابی نبود نهضت های مردمی دهه های اخیر شکل نمی گرفت.

حجت الاسلام غلامی با بیان این که روحانیت عنصر اصلی در مبارزات نهضت انقلاب اسلامی را تشکیل داده است، تصریح کرد: تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بر افراشته شدن پرچم اسلام ناب در جهان نیز با حضور پررنگ روحانیت با بصیرت و انقلابی محقق شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha