سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیخ الاسلام

حوزه/ دبیر علمی جشنواره «کتاب سال سبک زندگی» از دریافت ۸۱۶ اثر در این جشنواره که ۲۰ اسفند در تهران برگزار می شود خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی دبیر علمی جشنواره کتاب سال سبک زندگی امروز در جمع خبرنگاران گفت: وی گفت: این جشنواره روز 20 اسفند در تهران برگزار می شود و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مسئولیت برگزاری این جشنواره را دارد و نهادها و موسسات پژوهشی علمی زیادی از جمله دانشگاه امام صادق و ریاست شورای علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم و موسسه امام خمینی و.. نیز در برگزاری این جشنواره مشارکت کردند.

دبیر علمی جشنواره کتاب سال سبک زندگی بیان کرد:  816 اثر به جشنواره رسیده است و به رغم کم توقعی ما، آثار خوبی به این جشنواره رسیده است.

وی افزود: آثار در چهار قسمت پس از بررسی و تصویب در شورای علمی شامل حوزه علوم اسلامی کاربردی علوم انسانی اجتماعی کاربردی و علوم اسلامی نظری و علوم انسانی اجتماعی نظری و تک نگاره ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

حجت الاسلام شیخ الاسلامی بیان کرد: 315 اثر به دلیل غیر مرتبط بودن کنارگذاشته شد و 501 اثر پذیرفته شد که 165 که با حوزه علوم اسلامی کاربردی مرتبط بود و 105 اثر منطبق به حوزه علوم اجتماعی کاربردی بود؛ همچنین 181 اثر تک نگاره نیز به دبیرخانه رسید.

وی گفت: 22 اثر در حوزه علوم انسانی نظری و 28 اثر در حوزه علوم اجتماعی نظری به دبیرخانه رسیده است؛ در این بین 41 اثر تحقیق، 272 اثر تالیف، 152اثرتدوین و 32 اثر نیز ترجمه بود و از حیث فراوانی جنسیت نویسندگان 74 اثر از بانوان به دبیرخانه رسید و همچنین 55 اثر نیز به عنوان جمعی از نویسندگان دریافت شد.

دبیر علمی جشنواره کتاب سال سبک زندگی اظهارکرد: از 501 اثر 216 اثر تایید شد و 285 اثر نیز حداقل های داوری را کسب نکرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha