سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
عبادی نشست بررسی و نقد نظریه نقدپذیری پیامبر گرامی اکرم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به رکود، بی قانونی و اختلاس گفت: چرا به حل این موضوعات نپرداخته و به جای آن به تحلیل این مسائل می پردازید؟ بدانید که مردم به تحلیل و نظریه پردازی نیازی ندارند و برخی ها می گویند که این تحلیل ها یک کلک سیاسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه بیرجند و در نشست بررسی و نقد نظریه نقدپذیری پیامبر گرامی اکرم (ص) و ائمه معصومین(ع) در حوزه علمیه رضویه بیرجند حضور یافت.

وی افزود: اولین بعثتی که در میان بشر ظاهر شده تا آخرین حجت خدا، به چهار اصل جواب می دهند؛ اولین اصل این است که به استناد عقل و نقل، پیامبر و جانشینان او از طرف خدا انتخاب می شوند و این مسئله کاملا روشن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عالم را خدا خلق کرده است و شناخت حقیقی، تنها در نزد خداست گفت: خدا خیر و شر انسان را می داند و حکم را فقط خداوند متعال تعیین می کند و مالک حقیقی این عالم خداست و تنها راه رشد در این است که رهبران جامعه از طرف خدا تعیین شوند و غیر آن ظالم و منحرف است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان داشت: در راستای اصل دوم، فردی که از طرف خدا نیست نمی تواند ورود پیدا کند و آن فردی که از طرف خداوند تعیین شده است، باید دارای نشانی باشد که در بحث های کلامی به آن معجزه می گویند و این نشان باعث به زانو در آمدن غیرخودی می شود.

وی افزود: اصل سوم این است که پیامبر نسبت به همه مسائل دنیوی و اخروی و احکام خداوند آگاه باشد، در این صورت آن فرد می تواند راه درست را در هر امری به مردم نشان بدهد و اگر آن فرد نسبت به احکام خداوند متعال جاهل باشد سبب گمراهی بشر می شود.

امام جمعه بیرجند اصل چهارم این است که باید آن فرد معصوم باشد به این دلیل که اگر آن فرد گناهی انجام دهد مردم نیز به دنبال او حرکت می کنند، گفت: و این چهار اصل از اولین پیامبر تا آخرین حجت الهی پویا و فراگیر است.

* چرا به رکود و اختلاس و بی قانونی نمی پردازید؟

وی با اشاره به رکود، بی قانونی و اختلاس گفت: چرا به حل این موضوعات نمی پردازید و به جای آن به تحلیل این مسائل می پردازید؟ بدانید که مردم به تحلیل و نظریه پردازی نیازی ندارند و برخی ها می گویند که این تحلیل ها یک کلک سیاسی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به نفوذ تهاجم و ناتو و شبیخون و غارت فرهنگی در گذشته هشدارهایی دادند، افزود: این یک پروژه بسیار خطرناک استعماری در جنگ های نرم است و دشمن از این طریق وارد شده است تا مردم مسلمان را از درون تهی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه سرمایه اصلی ما یعنی فرهنگ شامل دو چیز است، ادامه داد: یکی عقاید راسخ علمی و فکری و کلامی است که مردم با این ایمان راسخ در مقابل همه مشکلات ایستاده اند و در مقابل آن آداب و رفتار و منش و اخلاق و فرهنگ اسلامی است که جامعه ما را به برکت آن از ادب و فرهنگ و اخلاق اسلامی برخوردار کرده و اگر آسیب دیده به دلیل تهاجم فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه عده ای به خاطر پول ها و حقوق های نجومی غرق مادیات شده اند، افزود: اما می بینید که عده ای همچون کارگرها به نان شب نیازمند هستند و فرزندانشان بیکار هستند و آیا این افراد به برگزاری کنسرت و نشاط کاذب نیاز دارند یا به کار و اشتغال؟

* فضای مجازی نباید رها باشد

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه هیچ کس مخالف استفاده صحیح از فضای مجازی نیست، ادامه داد: اگر این فضا را بیگانه تغذیه کند کار درست و پسندیده ای نیست و باید نوع استفاده از این فضا را شما مسئولین طبق قانون اساسی انجام بدهید.

وی افزود: اگر طبق قانون فضای مجازی مدیریت می شد، کشور را یک دفعه بهم نمی ریختند و فرمان مریم رجوی را در ایران اجرایی نمی کردند و اسم این کار را آزادی و پیشرفت نمی گذاشتند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha